CDRL stawia na rozwój

W pierwszej połowie 2016 r. przychody spółki CDRL, właściciela marki mody dziecięcej Coccodrillo, wzrosły o ponad 12 proc. do 92,78 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 5,82 mln zł i był o ponad 7% niższy od osiągniętego przed rokiem. Spadek jest m.in. efektem amortyzacji inwestycji i wzrostu płac.

– Zarówno zarząd, jak i rada nadzorcza pozytywnie oceniają wyniki finansowe. Cieszy zanotowany wzrost sprzedaży, zwłaszcza że wzrosła również nieznacznie marża na sprzedaży. Niższy zysk to w dużej mierze efekt wzrostu płac, ale też prowadzonych inwestycji – skomentował prezes Marek Dworczak.

Grupa CDRL regularnie rozwija sieć sprzedaży. Na koniec czerwca miała już 246 sklepów Coccodrillo w Polsce, czyli o 12% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia polskich sklepów wynosiła 16 891 mkw., co oznacza wzrost o 9% rok do roku. Liczba sklepów zagranicznych wzrosła o 36% w skali roku do 225. Łącznie CDRL miało 471 punktów sprzedaży na koniec pierwszej połowy roku.

– Bardzo ważnym elementem naszej strategii jest rozwój segmentu e-commerce. Przychody generowane w internecie mają coraz większy udział w całości sprzedaży grupy – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła. W pierwszej połowie roku sprzedaż w internetowym kanale sprzedaży w Polsce wzrosła o 113% do 5,61 mln zł.

Spółka otwiera kolejne wersje językowe swojego sklepu internetowego. Obecnie działają już wersje w językach: czeskim, słowackim, niemieckim (osobna dla rynku niemieckiego i austriackiego) oraz angielskim.

Spółka znajduje się w dobrej sytuacji finansowej i na koniec I półrocza dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 9,79 mln zł. W lipcu wypłaciła dywidendę na którą walne zgromadzenie przeznaczyło 5,15 mln zł z zysku za poprzedni rok. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 0,85 zł.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Głównymi celami spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Data publikacji: 24.08.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP: spadek przychów, ale trzycyfrowy wzrost e-commerce

Przychody polskiego producenta odzieży spadły w pierwszym kwartale… więcej »

Rynek:
Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż internetową

Po boomie na online oraz uwolnieniu handlu widać wyciszanie się dynamicznych wzrostów, jakie… więcej »

Rynek:
LPP publikuje wyniki za 2019. Spółka zanotowała rekordową sprzedaż

Polski producent odzieży zakończył ubiegły rok ze sprzedażą o wartości niemal 10 mld… więcej »