CDRL: wzrost przychodów w I kwartale

fot.: cdrl.pl

W I kwartale 2017 r. Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 50,45 mln zł i 1,18 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 12% i 36% w porównaniu do wyników osiągniętych przed rokiem.

„Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Choć oczywiście w przypadku naszej branży sam początek roku nie decyduje o jego pełnym obrazie, to mocny start bardzo cieszy” – powiedział Marek Dworczak, prezes CDRL.

„Wzrost przychodów to efekt dobrej sprzedaży w sklepach stacjonarnych, jak również w internecie, który staje się dla nas coraz ważniejszym kanałem. Bardzo ważna była jednak też dyscyplina kosztowa. Stale pracujemy nie tylko nad rozbudową, ale też optymalizacją naszej sieci sprzedaży i całej organizacji” – zaznaczył wiceprezes Tomasz Przybyła.

Na koniec marca tego roku sieć sklepów Coccodrillo na świecie liczyła już 489 punktów handlowych (z czego 246 w Polsce). To o 43 sklepy więcej niż rok wcześniej. Równocześnie rentowność sprzedaży w grupie wzrosła w I kwartale do 2,35% wobec 1,93% w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody osiągnięte w polskim kanale e-commerce wzrosły w I kwartale o 41% w skali roku do 1,38 mln zł.

Na koniec marca CDRL dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 5,79 mln zł. Bardzo dobra sytuacja finansowa spółki pozwala jej dzielić się zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. Walne Zgromadzenie przyjęło 9 maja propozycję Zarządu, zgodnie z którą dywidenda za zeszły rok wyniesie 1,20 zł na jedną akcję. Wartość dywidendy z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł na akcję, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję.

„Cieszymy się, że CDRL jest spółką dywidendową, która dzieli się zyskiem z akcjonariuszami i że możemy proponować walnemu zgromadzeniu coraz wyższe wypłaty. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach będziemy mogli kontynuować ten zwyczaj” – skomentował prezes Marek Dworczak.

Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.  CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Głównymi celami spółki na najbliższe lata są umocnienie pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Data publikacji: 30.05.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »