Skonsolidowane przychody grupy CDRL wzrosły o 15,5% w skali roku w I połowie 2015 r., a zysk netto o 3,9%. Dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży, a także rosnącej popularności marki Coccodrillo.
W I połowie roku CDRL zanotował 82,82 mln zł skonsolidowanych przychodów, oraz 6,31 mln zł zysku netto. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie grupy wzrósł o 12,08% do 9,40 mln zł.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które zostały osiągnięte w trudnych warunkach rynkowych. Nie sprzyjała nam m.in. sytuacja na rynku walutowym, mimo to poprawiliśmy wyniki na wszystkich najważniejszych poziomach” – powiedział Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.
Potwierdzenie dobrych wyników, to wzrost zysku EBITDA o 9,8% do 10,61 mln zł. Efektem jest też bardzo dobra sytuacja finansowa spółki – na koniec półrocza dysponowała ona gotówką na poziomie 9,91 mln zł wobec 3,20 mln zł rok wcześniej.
„Pierwsza połowa roku to dla nas również okres intensywnych prac nad rozwojem oferty, kolejnymi kolekcjami, a także rozbudową sieci sprzedaży” – podkreślił prezes Marek Dworczak. Na koniec czerwca sieć Coccodrillo liczyła sobie już 385 punktów sprzedaży (z czego 220 w Polsce, a 127 w innych krajach Unii Europejskiej), a ich łączna powierzchnia wzrosła w ciągu roku o 7 proc. do 21.324 m. kw.
Sklepy Coccodrillo są obecne na czterech kontynentach, w tym m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach oraz Brazylii. Natomiast wszystkie projekty dla kolekcji Coccodrillo, powstają w Polsce.
Dobra sytuacja finansowa, umożliwia spółce dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. Walne Zgromadzenie, zgodnie z rekomendacją zarządu, w dniu 15 maja zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 4,52 mln zł z jednostkowego zysku CDRL S.A., który w 2014 r. wyniósł 8,19 mln zł.
CDRL zadebiutowało na GPW w dniu 28 października 2014 r.