Charlotte Gainsbourg w obiektywie Juergena Tellera na okładce Vogue Polska

Niemiecki fotograf powraca na łamy magazynu po historycznej okładce pierwszego wydania polskiej edycji „Vogue’a”. Tym razem 47-letnią Gainsburg, piosenkarkę, aktorkę i ikonę mody specjalnie dla polskiego „Vogue’a” sfotografował na ulicach Paryża. Majowy numer w sprzedaży od czwartku, 11 kwietnia.

– Świat byłby ciekawszy, gdyby artyści nie musieli uważać na każde słowo – mówi w rozmowie z Mają von Horn francuska ikona stylu Charlotte Gainsbourg. Artystka od 28 lat tworzy szczęśliwy związek z francusko-izraelskim reżyserem i aktorem Yvanem Attalem, z którym ma trójkę dzieci. Zawodowo, idąc za przykładem swoich rodziców – legendy francuskiej piosenki Serge’a Gainsbourga i ikony stylu Jane Birkin – lubi kontrowersje. – Sztuka jest moim sposobem na nieśmiałość – mówi. Nie boi się szokujących ról, mogliśmy ją więc zobaczyć w kilku produkcjach skandalisty Larsa von Triera. Za rolę w „Antychryście”, w którym zagrała u boku Willema Dafoe, otrzymała Złotą Palmę w Cannes. Ostatnia współpraca z reżyserem przy filmie „Nimfomanka” wywołała ogromny skandal we Francji, porównywalny do tego, którego bohaterem mógłby być jej ojciec.

Kolejną ikoną stylu, wspomina w najnowszym wydaniu „Vogue Polska”, jest zmarła niedawno w wieku 85 lat Lee Radziwiłł. Pomimo licznych sukcesów zawodowych dla większości pozostawała młodszą siostrą Jackie Kennedy-Onassis. Z Polską łączył ją mąż, książę Stanisław Radziwiłł. Jej styl odbiegał od amerykańskiego kanonu elegancji. Oryginalna i kreatywna, zupełnie pozbawiona zachowawczości, ikona stylu, dodatkowo obdarzona była ironicznym poczuciem humoru, które uwielbiali często jej dużo młodsi przyjaciele, m.in. Marc Jacobs i Sofia Coppola.

O swoich nowych, międzynarodowych rolach opowiada Agnieszka Grochowska. W ostatnich latach wystąpiła w norweskiej produkcji „Upperdog” Sary Johnsen, w szwedzkim filmie „Podróż Niny” czy produkcji Daniela Espinosa „System. Child 44”, w którym wystąpiła u boku Toma Hardy’ego. Ale to dzięki Wajdzie poczuła się pewnie jako artystka. – Był jedną z tych osób, które dały mi odwagę do wyrażania siebie – powiedziała w rozmowie z Małgorzatą Fiejdasz-Kaczyńską.

To tylko ułamek tego, co znajdziecie w majowym numerze „Vogue Polska”. Magazyn nie zapomina też o modzie i wyjaśnia, czym jest kamp będący tematem przewodnim tegorocznej gali MET. Według Susan Sontag leży zawsze na granicy między dobrym a złym smakiem. Redaktorka mody Ewelina Dziewiela bada początki kampu, przywołując projektantów, którzy sięgają po niego świadomie, a także tych, którzy zupełnie przypadkowo lubują się w przerysowaniach.

Dyrektor kreatywna magazynu Małgosia Bela opowiada o początkach swojej kariery i pierwszym spotkaniu z legendarną Rei Kawakubo. W dziale Kultura pojawiła się rozmowa dwukrotną laureatką Nagrody Nike i zdobywczynią Nagrody Bookera Olgą Tokarczyk, która została kuratorką tegorocznej edycji festiwalu Apostrof. Anda Rottenberg przywołuje postać Leonarda da Vinci w związku z obchodami 500. rocznicy jego śmierci oraz zapowiada 58. Biennale w Wenecji, które organizowane jest pod hasłem „Obyś żył w ciekawych czasach”.

Charlotte-Gainsbourg-Vogue-Polska

źródło: materiały prasowe Vogue Polska

Data publikacji: 11.04.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Firmy zbulwersowane nierównym traktowaniem w lockdownie. Będą pozwy?

Przedstawiciele firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług rozważają pozwy wobec Skarbu Państwa. Kancelarie prawne… więcej »

Aktualności:
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia: Podsumowanie roku 2020
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia działa nieprzerwanie od października 2016 roku jako inicjatywa wypływająca z potrzeb branży. Naszym nadrzędnym… więcej »
Aktualności:
Galerie i najemcy apelują do klientów o troskę o bezpieczeństwo

W ostatnią sobotę listopada, kiedy po trzech tygodniach ponownie uruchomiono sklepy w galeriach handlowych, odwiedzalność obiektów była o… więcej »