W drugiej połowie marca tego roku 1 200 wystawców z 20 krajów zaprezentuje się w Szanghaju na targach mody CHIC. Na ponad 100 000 mkw będzie można spotkać przedstawicieli wszystkich sektorów i gałęzi przemysłu modowego.
W dniach od 16 do 18 marca, na powierzchni ponad 100 000 mkw., w halach 1, 2, 3 i 4 (parter) w National Exhibition and Convention Center w Szanghaju zostaną zaprezentowane wszystkie aspekty mody, od technologicznych rozwiązań, inteligentnych materiałów, po tradycyjne ubrania wykonane na zamówienie. W siłę urosną regionalne pawilony wystawiennicze – w tym druga edycja wystawy „la moda Italiana”, czyli pawilon włoski oraz nowość tych targów, holenderski pawilon pod hasłem „Dutch fashion”.
Sektory ekspozycyjne będą poświęcone konkretnym tematom: Prestige (moda męska), New Look (moda damska), Impulses (innowacyjni projektanci), Heritage (skóra i futra), Secret Stars (akcesoria), Kids Paradise (moda dziecięca), Urban View (casual), Denim World (odzież dżinsowa).
CHIC skupia się również na promowaniu inteligentnych tkanin, nowych technologii i dalszego rozwoju w dziedzinie projektowania. Sektor Smart Textiles zaprezentuje inteligentne rozwiązania produkcyjne, technologiczne i naukowe nowinki.
Podczas targów będzie można zapoznać się z analizami trendów w trakcie licznych seminariów, warsztatów i wykładów. Wśród tematów znajdzie się m.in. sprzedaż online, trendy w modzie, czy rozwój chińskiego rynku konsumenckiego ostatnich lat.
Wiosenna edycja CHIC będzie koncentrować się na różnych systemach handlu, na przykład franchisingu, czy sprzedaży agencyjnej, oraz na badaniu możliwości finansowania fuzji i przejęć. Organizatorzy wskazują na rok 2015 jako okres wyzwań i możliwości dla branży. Marki skupiły się na dodaniu wartości do swoich produktów. Duże zmiany w zakresie stylu prowadzenia sprzedaży zaszły nie tylko w sklepach internetowych, ale także w domach towarowych, czy centrach handlowych. Połączenie mody i stylu życia staje się coraz bardziej popularne. Ponadto, ostatnio bardzo modne w Chinach stały się sklepy wielobranżowe, butiki oraz specjalistyczne sklepy.