CHIC: platforma dla wkraczających na chiński rynek

25-27 września odbędą się targi mody CHIC w Szanghaju. O rozwoju imprezy i rynku Państwa Środka opowiada nam Chen Dapeng, prezes CHIC China International Fashion Fair oraz stowarzyszenia chińskiej branży odzieżowej China National Garment Association.

Co wyróżnia targi CHIC i jak oceniają Państwo ich ostatnią wiosenną edycję?

Wiosenna edycja  Międzynarodowych Targów Mody CHIC China, największych i najważniejszych targów mody i lifestyle’u w Azji, zakończyła się sukcesem przyciągając  100 000 zwiedzających i ponad 1400 marek z 16 krajów i regionów. Koncepcja targów opiera się na dostarczaniu niezbędnej platformy, dzięki której możliwe jest odniesienie sukcesu na rynku chińskim. CHIC to nieocenione miejsce spotkań dla całej branży mody, gdzie można rozpoczynać biznesy oraz zdobywać informacje na temat rozwoju wszystkich sektorów rynku: odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej, sportowej, skórzanej oraz obuwia, toreb i dodatków. Marcowa edycja targów koncentrowała się na młodych konsumentach, wiodącej sile ekonomicznej kraju.  CHIC postrzega siebie jako dostawcę usług, takich jak popularny program seminariów w ramach CHIC Talks czy match making z gośćmi VIP, który był organizowany dla wszystkich uczestników, zgodnie z grupą docelową. Spotkania obejmowały indywidualne rozmowy, jak i biznes lunche, na które zapraszane były grupy wystawców i goście VIP.

Jakie nowe tendencje można było zaobserwować na targach?

CHIC odzwierciedla rozwój rynku, na targach można więc znaleźć najnowsze trendy, zarówno w modzie, jak i w sektorze detalicznym. Na szczególną uwagę zasługuje obszar Impulses, który został zaprezentowany na targach zaledwie kilka sezonów temu.  Swoje najnowsze kreacje pokazują tu młode marki projektanckie i studia mody. W marcu miały swoją premierę sektor szycia na miarę Chic Tailoring z ponad 70 wystawcami oraz sekcja mody dziecięcej Chic-Kidz.  Liderzy rynku wykorzystują CHIC jako skuteczną platformę reklamową, kontaktową i biznesową.
Targi odwiedzają przedstawiciele wszystkich kanałów handlowych, m.in.: agenci, franczyzobiorcy, hurtownicy, firmy handlowe, sklepy wielomarkowe i centra handlowe. Reprezentują zarówno salony stacjonarne, jak i internetowe, specjalistyczne, czy lifestyle’owe oferujące klientom wszystko w jednym miejscu. Można zauważyć, że handel stacjonarny przechodzi transformację, a niektóre formaty nadal rosną.

Jak zmienił się chiński rynek mody w ciągu ostatnich lat?

Rynek mody podlega szybkim zmianom. Nowa generacja, urodzona po 1990 roku, staje się główną grupą konsumencką, szukającą większej indywidualizacji i osobowości. Żywa kolorystyka i tradycyjne elementy w projektach to cechy, którymi stara się je przyciągnąć szybka moda. Koncentrując się na produkcie o oryginalnym wyglądzie, a nie na logo marki, młodzi konsumenci szukają produktów na całym świecie za pośrednictwem internetu. To, co reprezentuje brand, staje się częścią konsumentów, którzy próbują zbudować własny wizerunek, mieszając swoje ulubione marki.

Chiński rynek odzieżowy będzie rozwijał się w kierunku indywidualizacji, orientacji na modę i bardziej wyrafinowanej estetyki. Wyższy poziom konsumentów i reforma konsumpcji to słowa kluczowe.

Na jakie wyzwania powinny się przygotować firmy wchodzące na chiński rynek?

Chiński rynek mody jest bardzo duży, z wieloma różnicami regionalnymi i dość zróżnicowanym profilem konsumentów. Ważne jest opracowanie odpowiedniej strategii wejścia na najbardziej dynamiczny rynek konsumencki na świecie. Określenie własnej pozycji na rynku i znalezienie odpowiedniego partnera do dystrybucji w Chinach są tu decydującymi czynnikami. CHIC oferuje odpowiednie narzędzia do nawiązywania kontaktów biznesowych: przed targami – dedykowany intenetowy make matching  do umawiania rozmów przez telefon i za pośrednictwem WeChat, najważniejszego medium społecznościowego na rynku chińskim; aranżowanie spotkań dla gości VIP na miejscu; lub możliwość indywidualnego kontaktu po targach.

Jakie mają Państwo plany w stosunku do kolejnych edycji?

CHIC stał się najbardziej zaawansowaną i wszechstronną platformą, skupiającą takie funkcje, jak negocjacje biznesowe, ekspansja dystrybucji, współpraca międzynarodowa, śledzenie trendów itp. Kluczowe znaczenie ma dla nas bycie na bieżąco ze zmianami na rynku. Layout targów jest na przykład tworzony na nowo co sezon, aby wizualnie odzwierciedlać te zmiany i inspirować wystawców oraz odwiedzających. We wrześniu 2019, oprócz typowych sektorów CHIC, ponownie na targach pojawi się strefa zrównoważonego rozwoju, poświęcona modzie ekologicznej i odpowiedzialnej społecznie. Odzież dziecięca to kolejny rosnący segment rynku, dlatego też stał się ważnym tematem na targach.

CHIC nie tylko pracuje nad jakością wystawców, ale także stwarza możliwości rozwoju dla marek zagranicznych wkraczających na rynek chiński. Szczególny nacisk zostanie położony na identyfikację, selekcje i łączenie gości VIP z naszymi międzynarodowymi markami i partnerami.

targi-mody-chic-Epoque Poland targi-mody-chic-Bodex Klepaccy Poland

zdjęcia: serwis prasowy CHIC

Data publikacji: 28.06.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Targi:
Techtextil i Texprocess 2024:
Wgląd w przyszłość przemysłu odzieżowo-tekstylnego

23 - 26 kwietnia we Frankfurcie odbędą się targi Techtextil i Texprocess. To świetna okazja, aby zobaczyć, w jakim kierunku zmierza produkcja… więcej »

Targi:
Targi RetailShow 2023 już w tym tygodniu

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br.  w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze… więcej »