Chińczycy pełni optymizmu

15-17 lipca odbyły się targi CHIC Shenzhen, Intertextile, Yarn Expo i PH Value. Połączone imprezy poświęcone modzie, tkaninom i przędzom zgromadziły ponad 2 tysiące wystawców i 42 374 odwiedzających.

Targi w chińskim mieście Shenzhen zostały zorganizowane z zachowaniem wszelkich niezbędnych środków bezpieczeństwa i higieny, aby zapobiec
infekcjom. Odwiedzający musieli rejestrować się w specjalnej aplikacji monitorującej ich przemieszczanie się, a goście z obszarów zwiększonego ryzyka dodatkowo przedstawić wyniki negatywnego testu RNA.

Mimo niesprzyjających okoliczności, sporo firm zdecydowało się jednak na udział w targach, a organizatorzy deklarują, że wyniki przekroczyły ich oczekiwania. Jak mówi Chen Dapeng, prezes targów odzieżowych CHIC i China National Garment Association: – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy powitać na CHIC dwukrotnie więcej odwiedzających niż oczekiwaliśmy. Nasi kupcy przyjechali nawet ze Szwajcarii, USA, Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii i Rosji. Uczestnicy rynku jednogłośnie potwierdzili, jak niezwykle ważne dla wznowienia działalności było spotkanie na wspólnej platformie. Potrzeba osobistych spotkań jest ogromna. Uczestnicy intensywnie wykorzystywali spotkania matchmakingowe i chętnie brali udział w wykładach oraz dyskusjach. Kierunek rozwoju rynku jest pozytywny, zapotrzebowanie konsumentów rośnie, sytuacja poprawia się.

Optymizm prezesa targów wynika też zapewne z ostatnich danych, które pokazują, że gospodarka chińska wraca na normalne tory. Handel zagraniczny Państwa Środka wzrósł w czerwcu o 1,5%. Eksperci uważają, że w drugim kwartale roku możliwy jest wzrost o ponad 3%. Popyt konsumencki rośnie, a produkcja przemysłowa i sektor usług ponownie nabierają rozpędu.

Kolekcje na CHIC Shenzhen były zaprezentowane w 13 segmentach, m.in.: URBAN VIEW (moda męska), DENIM WORLD (dżins), NEW LOOK (moda damska), HERITAGE (skóra i futra), CHIC TAILORING (odzież na miarę), IMPULSES (kolekcje projektantów), BAGS & SHOES (torby i dodatki), SECRET STARS (akcesoria), YOUNG BLOOD ( streetwear), CHIC KIDZ (moda dziecięca), FUTURE LINK (nowe technologie).

Targom towarzyszyło dużo wydarzeń match makingowych, dzięki którym można było nawiązać kontakty biznesowe. Zorganizowano także konferencję na temat przyszłości branży fashion oraz wykłady poświęcone odpowiedzialności społecznej, kreatywnemu designowi, łańcuchom dostaw i trendom.

Ci, którzy nie mogli przybyć osobiście na targi, mieli do dyspozycji aplikację CHIC online, która umożliwiała łączenie się z wystawcami i oglądanie kolekcji. Przetestowana na kwietniowej wirtualnej edycji tagów CHIC aplikacja i tym razem się sprawdziła – zarejestrowano ponad 180 000 kliknięć i ponad 14 000 próśb o kontakt.

Kolejna edycja targów CHIC zaplanowana jest w Szanghaju na 25-27 września 2020.

Data publikacji: 10.08.2020
Przeczytaj również

Targi:
We Frankfurcie startują nowe targi mody. Organizatorzy mają ambitne plany

Impreza o nazwie Val:ue zaplanowana jest na 18-20 stycznia 2022, równolegle z Frankfurt Fashion Week. Targi mają stanowić… więcej »

Targi:
SILMO Paris 2021: Trendy w modzie okularowej i przyszłość branży optycznej

Od 24 do 27 września targi SILMO Paris, po dwóch latach przerwy, znowu staną się miejscem bezpośrednich spotkań w tzw. realu, gdzie… więcej »

Targi:
Pitti Uomo: Punkt zwrotny dla branży mody męskiej?
Na początku lipca zakończyła się letnia edycja najważniejszych targów mody męskiej Pitti Uomo we Florencji. To tu można podpatrzeć rodzące się zmiany w kroju,… więcej »