Co się stanie z marką Atlantic?

fot. www.atlantic.pl

25 sierpnia sąd ogłosi wyrok w sprawie spółki bieliźnianej Atlantic. Ma rozstrzygnąć, czy firma zostanie zlikwidowana, czy też otrzyma drugą szansę w postaci upadłości układowej.

O drugi wariant walczy prezes przedsiębiorstwa Wojciech Morawski, który chce uratować firmę i wyprowadzić ją na prostą. Szanse na odbudowę spółki widzi w mocnej pozycji marki Atlantic, która cieszy się dużą rozpoznawalnością w Polsce. Firmę pogrążył przede wszystkim kryzys na rynkach ukraińskim i rosyjskim, ale również działania urzędu skarbowego oraz inwestycje w centrum logistyczne i sieć detaliczną.
„Nie zabezpieczyłem firmy w takim stopniu, w jakim mogłem, w okresie dobrej koniunktury. Warto tworzyć lekkie biznesy. Nie obciążać się aktywami [np. majątkiem trwałym]. W koniunkturze przynoszą korzyści, ale w dekoniunkturze są kamieniem u szyi. Takim błędem była budowa centrum logistycznego. Gdyby nie to, nie byłoby VAT do zapłaty i upadłości. Trzeba było zlecić na zewnątrz usługi logistyczne. I tak będę działać w przyszłości. Błędem była też budowa sieci detalicznej, lepiej zbudować franczyzową” – powiedział w wywiadzie dla Wyborczej.biz prezes Wojciech Morawski.
Firma Atlantic została założona przez Wojciecha Morawskiego w 1993 r., a dwa lata później na polskim rynku pojawiła się jej pierwsza kolekcja bielizny. Eksport produktów na rynek rosyjski i ukraiński spółka rozpoczęła już w 1996 roku.

Data publikacji: 17.08.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Tarcza antykryzysowa: ZPPHiU chwali autopoprawkę i krytykuje centra handlowe

Przegłosowana przez Sejm autopoprawka dotycząca tarczy antykryzysowej przynosi korzystne rozwiązania z punktu widzenia Związku Polskich… więcej »

Aktualności:
PRCH wspiera postulaty Rzecznika MŚP w sprawie ochrony miejsc pracy i dopłat do czynszów w zamkniętych placówkach

Trwają konsultacje rządowego programu “tarczy antykryzysowej”. W rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Polska Rada Centrów Handlowych wraz z… więcej »

Aktualności:
Od miseczki do maseczki

Firma Corin, specjalizująca się w produkcji bielizny i kostiumów kąpielowych,… więcej »