Coccodrillo: zysk w górę o 200 proc.

Pierwsze półrocze było bardo dobre dla marki Coccodrillo, głównie dzięki wysokiej marży i wzrostowi sprzedaży. Spółka powiększa centrum logistyczne, rozwija e-commerce oraz rozbudowuje sieć sprzedaży m.in.  na rynkach czeskim i rumuńskim.

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w pierwszym półroczu br. wzrost wyników na wszystkich poziomach operacyjnych. Spółka wygenerowała 8,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 2,9 mln zł rok wcześniej, oznacza to wzrost o blisko 200 proc. r/r. Przychody wyniosły 111,8 mln zł i były wyższe od zanotowanych w ubiegłym roku o 10,6 proc. EBITDA ukształtowała się na poziomie 12,5 mln zł i wzrosła w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku o blisko 11 proc.

– Bardzo dobre rezultaty zanotowane w pierwszym półroczu to głównie efekt wzrostu sprzedaży i utrzymanej wysokiej marży. Dołożyliśmy wszelkich starań aby marża była na wysokim poziomie, nie robiliśmy dodatkowych przecen i intensywnych wyprzedaży, co w niektórych miesiącach przełożyło się na mniejszy przyrost obrotów w sklepach stacjonarnych. Nie przeszkodziło nam to jednak w uzyskaniu ponad 10-proc. wzrostu przychodów – informuje prezes Marek Dworczak.

Marża na sprzedaży towarów i materiałów wyniosła w pierwszym półroczu 2018 roku 56,6 proc. i wzrosła o 3 punkty procentowe wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

Spółka intensywnie pracuje nad rozwojem kanału e-commerce. W listopadzie ma w planach uruchomienie powiększonego centrum logistycznego, co spowoduje powiększenie oferty w sklepie internetowym oraz jego sprawną obsługę. Stacjonarnie spółka skupia się nad rozwojem sieci sprzedaży głównie na rynkach czeskim i rumuńskim, gdzie upatruje największego potencjału do wzrostu.

– Nasze kolekcje wyróżniają się na rynku – nie tylko w Polsce ale i innych krajach. Produkty marki Coccodrillo to ubrania wyróżniające się bardzo dobrą jakością, powtarzalnością rozmiarów i ciekawym wzornictwem. Kolekcje, które tworzymy są dopasowane do naszych klientów, dzięki temu nie musimy zachęcać ich do zakupów dodatkowymi przecenami – mówi wiceprezes Tomasz Przybyła.

Na koniec I półrocza br. w skład sieci handlowej grupy wchodziło 520 punktów handlowych. Z tego 264 to sklepy zlokalizowane na terenie Polski, a 256 w krajach Unii Europejskiej i poza nią. Dla porównania, na koniec czerwca ubiegłego roku sieć sklepów Coccodrillo obejmowała łącznie 507 lokalizacji.

W czerwcu spółka wypłaciła dywidendę z zysku za poprzedni rok w wysokości 6,05 mln zł. Wysokość dywidendy na jedną akcję wyniosła 1,00 zł.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).

Data publikacji: 3.09.2018
Przeczytaj również

Handel:
E-commerce B2B – nowe horyzonty dla tradycyjnego handlu hurtowego

W ostatnich latach rynek e-commerce B2B (business-to-business) zyskuje na znaczeniu, a tempo… więcej »

Handel:
Jak polskie marki modowe mogą zaistnieć na rynku skandynawskim

Kraje nordyckie to łakomy kąsek dla firm z branży fashion. Jaka jest ich specyfika oraz jak je zdobyć opowiada Jakub Grzywacz, Head of Sales z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »