Content marketing: skuteczny sposób na wyróżnienie się w sieci

Natłok reklam w sieci sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się w tłumie e-sprzedawców i przykuć uwagę potencjalnego klienta. Zainteresowanie ofertą sklepu można jednak wzmocnić dzięki wysokiej jakości treściom (content), które w przeciwieństwie do zwykłego marketingu zapewniają konsumentom informacyjną wartość dodaną.

Dzięki content marketingowi można nie tylko wzmocnić lojalność istniejących klientów i zmniejszyć wskaźnik porzuceń strony, ale i zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Eksperci Trusted Shops przygotowali bezpłatny poradnik o treściach, które sprzedają, dostępny do pobrania na tej stronie.

Decydująca jest jakość treści

To właśnie ona odróżnia je od reklamy. Dobre treści informują i inspirują odwiedzających sklep. Są także istotne dla wyszukiwarek internetowych. Nieważne, czy chodzi o oryginalne opisy produktów, unikalne strony kategorii, blogi, porady zakupowe, czy rady ekspertów w formie tekstu lub video. Treści mają coraz większy wpływ na ranking w wyszukiwarkach.

Treści w sklepie powinny zachęcać do pozostania i przejrzenia większej ilości stron. Dzięki takim informacjom wskaźnik porzuceń strony jest niższy, co jest nagradzane przez Google wyższą pozycją w rankingu odpowiednich wyników wyszukiwania.

Chętnie kupujemy u tych, którzy potrafią nam dobrze doradzić

Kupujący chętniej wybierają sklepy, które pomagają im w podjęciu decyzji o wyborze produktu i zakupie. Dlatego sprzedawcy internetowi powinni podejmować takie tematy i dostarczać urozmaiconych, profesjonalnych porad, zwłaszcza jeśli oferują bardziej skomplikowane i złożone towary. Klienci i wyszukiwarki najbardziej doceniają artykuły, które rozwiązują problemy lub przedstawiają produkty z nowej strony. I choć przygotowanie takich materiałów wymaga dodatkowej pracy, warto takie wyzwanie podjąć. Opisy produktów, które były już wielokrotnie publikowane w sieci, nie wpłyną korzystnie na pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.

Pozytywnym efektem content marketingu jest także zwiększenie zasięgu. Ciekawe treści same rozprzestrzeniają się w sieci i są chętnie cytowane.

Data publikacji: 30.03.2017
Przeczytaj również

Marketing:
Czy Covid-19 stworzył nowy rodzaj konsumentów? [raport]

Jak wynika z badania SAS, okres lockdownu spowodowanego pandemią Covid-19 znacząco wpłynął na nawyki konsumentów i ich relacje z firmami,… więcej »

Marketing:
Marka odzieży męskiej Pako Lorente promuje kolekcję dresów

Pako Lorente, polski brand kojarzony do tej pory z elegancką modą męską, wprowadza linię Casual Club – limitowaną serię… więcej »

Marketing:
Zalando sięgnęło po murale

Od początku września, w centrach wielkich miast: Warszawy, Wrocławia, Gdańska oraz Katowic można podziwiać ekologiczne, wielkoformatowe… więcej »