CSR: 140 dzieci pracowników uczestniczyło w półkoloniach w LPP

fot. serwis prasowy LPP

Już po raz drugi gdańska firma LPP zorganizowała półkolonie dla dzieci swoich pracowników. W czasie dwóch wakacyjnych miesięcy 140 pociech uczestniczyło m.in. w zajęciach z robotyki, warsztatach kulinarnych, cyrkowych, grach miejskich czy eksperymentach. Podczas wycieczki po siedzibie LPP dzieci mogły też zobaczyć, jak pracują ich rodzice, a w trakcie jednego z turnusów poświęconego modzie, poznać nawet etapy tworzenia kolekcji i nauczyć się szycia.  

Od 8 lipca do końca sierpnia uczestnicy półkolonii spędzali czas pod opieką wykwalifikowanej kadry opiekunów z Akademii Zabawy i Edukacji „Wykrzyknik”. Każdego dnia dzieci rozpoczynały zajęcia w Szkole Podstawowej nr 65 w Gdańsku, oddalonej zaledwie 450 metrów od siedziby LPP na Łąkowej. Dzięki temu rodzice mogli odprowadzić swoje pociechy tuż przed rozpoczęciem pracy. Codziennie od poniedziałku do piątku między 7:45 a 16:30 dzieci uczestniczyły w kreatywnych zajęciach i zabawach.
– Pomysł na organizację półkolonii pojawił się w ubiegłym roku. W LPP jest wielu pracujących rodziców, którzy w czasie wakacji łączą obowiązki zawodowe z opieką nad dziećmi, dlatego postanowiliśmy im pomóc. Niemal z dnia na dzień podjęliśmy decyzję o zorganizowaniu półkolonii, a spontaniczny pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony naszych pracowników. W ubiegłym roku w półkoloniach wzięło udział blisko 90 dzieci, więc postanowiliśmy powtórzyć to przedsięwzięcie – komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.
W tegorocznych półkoloniach udział wzięło 140 dzieci pracowników LPP. Każdy z siedmiu zorganizowanych turnusów był poświęcony innemu tematowi – np. baśniom związanym z Gdańskiem i Pomorzem czy podróżom dookoła świata. Dzieci brały udział w wycieczkach, eksperymentach i warsztatach, a w kantynie pracowniczej LPP przy ul. Łąkowej miały zapewnione codzienne obiady. Nie zabrakło też akcentu modowego, jak na firmę odzieżową przystało. Podczas jednego z turnusów nazwanego LPP Fashion Week – dzieci wraz z grafikami i projektantami marki Reserved stworzyły t-shirty własnego projektu i mogły od podszewki poznać zawód, którym zajmuje się na co dzień ich mama czy tata.
– Najważniejsze w tworzeniu przyjaznego miejsca pracy jest słuchanie potrzeb pracowników. Przykładamy dużą wagę do atmosfery i chcemy, aby nasi pracownicy otwarcie mówili o swoich oczekiwaniach. Tylko wtedy jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązanie, jak np. półkolonie, dzięki którym rodzice mogą pogodzić obowiązki zawodowe z opieką nad dziećmi – dodaje Sławomir Łoboda.
Inicjatywy takie jak półkolonie w LPP pokazują, że godzenie obowiązków pracowniczych z rodzicielskimi zwłaszcza w okresie wakacyjnym jest możliwe do realizacji. Spółka zapowiada kontynuowanie pomysłu półkolonii w przyszłym roku.

Data publikacji: 2.09.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Czwarta łódzka edycja Marka Wspiera Markę

Już 16 listopada 2019r. w Łodzi zaproszeni goście będą mieli okazję obejrzeć… więcej »

Aktualności:
EuroShop 2020 w lutym

Mimo, że 20. edycja organizowanych co trzy lata targów dla handlu detalicznego EuroShop odbędzie się za kilka miesięcy, już teraz… więcej »

Aktualności:
Laureaci X edycji konkursu dla obiektów i sieci handlowych PRCH Retail Awards 2019

W czwartek, 10 października 2019, w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej odbył… więcej »