Czas sprowadzić produkcję do kraju

W opublikowanym niedawno artykule w Vogue Business, „Could Digital Printing Ease Supply Chain Disruptions” (Czy druk cyfrowy może ograniczyć zakłócenia w łańcuchu dostaw), zaobserwowano trend przenoszenia dużych zakładów produkcyjnych z powrotem do krajów EMEA, co początkowo było traktowane jako tymczasowy środek mający złagodzić komplikacje będące wynikiem gospodarki w czasie pandemii. Teraz wydaje się, że to część szerszej strategii dotyczącej długoterminowej rentowności, odporności, wartości i szybkości operacyjnej.

Podczas gdy wysokie koszty robocizny od dawna usprawiedliwiają produkcję za granicą, niestabilne łańcuchy dostaw, komplikacje i koszty transportu, cła, dostrzegana socjopolityczna niestabilność i inne czynniki — w tym upowszechnianie się technologii automatyzacji, co generalnie wymusza redukcję zatrudnienia — czynią przenoszenie produkcji do kraju praktyczną, opłacalną, a przede wszystkim bezpieczniejszą propozycją.

Zgodnie z artykułem: „Druk cyfrowy może usprawnić produkcję dla marek odzieżowych poprzez proces „nearshoringu”, pozwalając produkować odzież i tekstylia na żądanie. Dawniej tego typu technologia była używana jako alternatywa dla sitodruku w przypadku T-shirtów. Dziś sektor druku cyfrowego dostrzega szansę skierowania swoich innowacji do szerzej rozumianej branży odzieżowej, szukającej sposobów na zaradzenie opóźnieniom w łańcuchu dostaw”.

Choć takie rozwiązanie może dla niektórych być nowością, w świecie mody i tekstyliów obserwujemy ten trend z bliska i bezpośrednio. Tak naprawdę ekonomika przeniesienia produkcji bliżej konsumenta końcowego — natychmiastowa dostawa, która eliminuje konieczność dużych zapasów i wrażliwych łańcuchów dostaw, zdolność do reagowania na trendy konsumenckie w czasie rzeczywistym, ekologiczny aspekt usprawnionego procesu i generalnie ograniczenie wpływu dokuczliwych czynników zewnętrznych — stanowi podstawy naszej Globalnej Sieci Realizacji KornitX, która skutecznie przenosi produkcję do wybranego regionu na każdym rynku.

Wielu naszych partnerów i klientów rozwija swoje firmy lokując swoje operacje na miejscu, nawet w drogich regionach o bardzo surowych przepisach, które na pierwszy rzut oka nie wydają się być logicznymi miejscami na prowadzenie produkcji. A mimo to, dzięki wydajnym technologiom produkcji na żądanie, te modele są niezwykle rentowne.

Jedną z najwspanialszych cech modeli miejscowej produkcji odzieży i tekstyliów na żądanie jest całkowita modułowość tej strategii; można je powielać, aby zmniejszać ryzyko, zwiększać sprawność i wszechstronność operacyjną, a także zapewniać opłacalność w każdej lokalizacji. Możliwe, że żaden z partnerów firmy Kornit nie ilustruje lepiej tej propozycji niż firma Fashion-Enter, która wykorzystuje zarówno systemy produkcji Kornit DTG, jak i DTF, aby kształcić, wzmacniać i zaspokajać potrzeby uznanych i aspirujących marek i sprzedawców w Wielkiej Brytanii.

To, że z powodzeniem mogą to robić w Londynie, tej drogiej kolebce rewolucji przemysłowej, pokazuje, jak hasło „Make It British” może także oznaczać „wytwarzaj ekologicznie, w doskonałej jakości, w dowolnej ilości, bez ograniczeń, znakomicie — i opłacalnie za każdym razem”.

Niezależnie od napotykanych wyzwań, technologie zmieniające zasady gry dostarczyły rozwiązanie w odpowiednim czasie. W ciągu ostatnich czterdziestu lat postęp technologiczny przyniósł znaczne korzyści w dziedzinie zmniejszania ubóstwa, poprawy opieki zdrowotnej i zdrowia, rewolucjonizując metody komunikacji (i zakupów), podnosząc jakość naszego życia i wiele więcej. Tam, gdzie kiedyś prosta ekonomia zmuszała producentów do rozwiązywania problemów za pomocą prostego przenoszenia działalności do odległych miejsc, gdzie zarówno siła robocza, jak i przestrzeń były tanie i pod dostatkiem, te zorientowane na stworzenie zrównoważonej, wydajnej, wysoce zautomatyzowanej i uniwersalnej produkcji technologie sprawiły, że sprowadzenie działalności z powrotem do kraju jest teraz bardziej opłacalne niż kiedykolwiek. Nieprzewidywalna dynamika globalnego rynku, jak choćby liczba zagrożeń i komplikacji obserwowanych w ciągu kilku ostatnich lat, zmusiły szefów firm do zaakceptowania mądrości takiego postępowania.

W niedawnym artykule w Bloomberg, Kevin Nolan, CEO firmy GE Appliances, zwięźle podsumował tę sytuację: „Zawsze mówiłem, że chodzi o ekonomię i ludzie zdadzą sobie sprawę, że pozorne oszczędności (z działalności za granicą) nie są prawdziwe oraz że lepiej i taniej będzie prowadzić ją tutaj”.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak możesz przenieść swoją produkcję odzieży, wyrobów dla domu lub innych tekstyliów z powrotem do kraju i produkować lokalnie, lub jak możesz zbudować firmę, uruchamiając udaną działalność w swojej społeczności, jeszcze dziś zrób pierwszy krok i skontaktuj się z firmą Kornit Digital.

Chris Govier, prezes Kornit Digital EMEA

Data publikacji: 31.08.2022
Przeczytaj również

Kariera:
LUDZIE BRANŻY: Praca z miłości do szycia

O rynku domowych maszyn do szycia oraz o tym, jak pasja z dzieciństwa przerodziła się w pracę marzeń, z Sylwią Gielniak, Brand Managerem w… więcej »

Targi:
Premium Berlin: Dokąd zmierza branża fashion. Trendy, innowacje i inspiracje

Po 2,5-letniej przerwie w końcu powróciły międzynarodowe targi w Berlinie - Premium… więcej »

Kariera:
LUDZIE BRANŻY: Z koncernu energetycznego do firmy pełnej pozytywnej energii

O niesamowitym zwrocie w karierze oraz pasjonującej pracy w firmie Strima z Małgorzatą Leopold, Managerem Oddziału Łódź, rozmawia Jerzy… więcej »