Dobry I kwartał Coccodrillo: przychody wyższe o 13%

fot. http://cdrl.pl/

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed rokiem. 

„Charakterystyką naszej działalności jest sezonowość sprzedaży, która znacząco wpływa na osiągane wyniki. Ze względu na to spodziewamy się poprawy wyniku netto w przyszłych miesiącach i osiągnięcie podobnych lub jeszcze wyższych rezultatów pod koniec kolejnych okresów sprawozdawczych.”– powiedział prezes Marek Dworczak.

Grupa po raz pierwszy zastosowała nowe standardy MSSF 9 oraz MSSF 15 oraz wprowadziła zmiany zasad polityki rachunkowości, które skutkowały przekształceniem sprawozdań za okresy porównywalne.

Grupa CDRL, w ciągu pierwszych trzech miesięcy br., zanotowała stratę na wyniku netto w wysokości 0,31 mln zł wobec zysku na poziomie 0.92 mln zł w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) w omawianym okresie wyniósł 1,12 mln i spadł o ok. 56% w porównaniu do roku 2017.

W maju br. Walne Zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z wyniku roku 2017 w wysokości 6,05 mln zł. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaci dywidendę w wysokości 1,00 zł za akcję.

Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 51,40 mln zł przychodów i 2,29 mln zł zysku netto w I kwartale 2018 roku. Oznacza to wzrost o odpowiednio 8.6% i 27% w porównaniu do analogicznego okresu 2017. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 0,32 mln zł i był niższy niż ten, zanotowany w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

Na koniec marca 2018 roku w skład Grupy wchodziło 499 punktów handlowych. Z tego 244 to sklepy w Polsce, 142 salony zlokalizowane są w innych państwach Unii Europejskiej, a 113 poza nią.

W 2018 spółka realizuje plan optymalizacji krajowych punktów sprzedażowych oraz otwarcie ok. 30 nowych sklepów za granicą.

 

Data publikacji: 4.06.2018
Przeczytaj również

Rynek:
ZPPM Lewiatan walczy o polskie firmy z branży mody

Pandemia to ogromne wyzwanie dla polskich przedsiębiorców. Jak zauważa w wywiadzie dla nas Wojciech Słaby, prezes zarządu Związku… więcej »

Rynek:
Paweł Broński, Strima: Pandemia może przynieść korzyści europejskim producentom odzieży

„Jeśli ceny frachtów morskich i trudności z rezerwacją kontenerów potrwają jeszcze rok, to marzenia ekologów o zrównoważonym rozwoju… więcej »

Rynek:
PIOT: W kryzysie należy inwestować w promocję marki

O tym, jak panedmia wpłynęła na polską branżę mody, na jakie wsparcie mogą liczyć firmy oraz na co przedsiębiorcy powinni postawić w… więcej »