Dobry kwartał dla Vistula Group

fot: http://vistula.pl/

Grupa kapitałowa, skupiająca pod swoim parasolem Vistulę, Wólczankę, Deni Cler i W.Kruka, zanotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży zarówno w segmencie odzieżowym, jak i jubilerskim.

Przychody ze sprzedaży Vistula Group w I kwartale 2016 roku wyniosły 119,5 mln i były o 16,2 mln (16%) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku.  Ponad połowę sprzedaży, bo 70,6 mln zł, wygenerował segment odzieżowy, który przyniósł o 18,2% więcej przychodów niż rok wcześniej. Przodowała tu głównie Vistula – wzrost o 6,8 mln PLN (+ 21%), ale dobre wyniki miały też Deni Cler Milano – wzrost o 1,7 mln PLN ( +19%) i Wólczanka – wzrost o 1,4 mln PLN (+11%).  Przychody w segmencie jubilerskim wyniosły 48,8 mln zł – to o 9,6 mln zł więcej niż przed rokiem (19,6%).

Wzrost sprzedaży grupy nastąpił głównie, dzięki powiększeniu powierzchni handlowej. Na koniec I kwartału 2016 roku, w stosunku do analogicznego okresu roku 2015, zwiększyła się ona do ok. 27,7 tys. mkw. W segmencie odzieżowym przybyło 4,1% powierzchni, natomiast w jubilerskim ok. 8,7%. Na koniec marca b.r. sieć Vistula obejmowała 102 salony, Wólczanka 97, W.Kruk 92, natomiast Deni Cler 31.

W ramach segmentu odzieżowego Vistula Group osiągnęła w I kwartale 2016 wzrost zysku z działalności operacyjnej o 0,2 mln zł w porównaniu do I kwartału 2015 roku, jednak saldo wyniku na działalności finansowej wyniosło -1,3 mln zł (0,5 mln stanowią ujemne różnice kursowe oraz 0,5 mln odsetki od kredytów),  ale to i tak lepiej niż przed rokiem (-1,9 mln). O 0,2 mln zł zmniejszyła się również strata netto.

Zdecydowanie lepszymi efektami może pochwalić się segment biżuteryjny. Wzrost sprzedaży z 1 mkw. oraz kontrola kosztów sprzedaży przełożyła się tu na wzrost zysku operacyjnego do poziomu 2,9 mln zł. Jest to wzrost o 17% w stosunku do I kwartału 2015 roku. Saldo wyniku na działalności finansowej wyniosło – 0,7 mln zł w I kwartale 2016 roku (0,7 mln zł odsetek od kredytów) w stosunku do – 2,0 mln zł w tym samym okresie w roku ubiegłym. Natomiast  wynik netto wyniósł 1,9 mln zł w stosunku do 0,2 mln zł w I kwartale 2015 roku.

Grupa zamierza zwiększać powierzchnię handlową ok. 10% netto rocznie. W tym roku panuje uruchomienie 52-54 nowych salonów własnych i franczyzowych. Docelowo  na koniec roku ma funkcjonować ponad 370 salonów wszystkich marek, a łączna powierzchnia sprzedaży ma przekroczyć 30 tys. mkw. Vistula Group zapowiada także, że obszarem intensywnego wsparcia sprzedaży w sieci tradycyjnych salonów będzie doskonalenie funkcjonalności sklepów internetowych poprzez wdrożenie nowych nazrzędzi informatyczno-logistycznych.

Data publikacji: 25.05.2016
Przeczytaj również

Handel:
Jak europejskie marki odzieżowe radzą sobie z chińskimi gigantami Shein i Temu?

Shein i Temu, dzięki swoim niskokosztowym modelom sprzedaży, zakłócili tradycyjny model sprzedaży, zmuszając pozostałe marki do adaptacji.… więcej »

Handel:
E-commerce B2B – nowe horyzonty dla tradycyjnego handlu hurtowego

W ostatnich latach rynek e-commerce B2B (business-to-business) zyskuje na znaczeniu, a tempo… więcej »

Rynek:
LPP : Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i ambitne plany rozwojowe

Drugi kwartał br. w działalności LPP upłynął pod znakiem realizacji jednego z… więcej »