Duże zmiany w sieci Vistula: VRG modernizuje salony i wprowadza nowe koncepty

Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, ruszyła z dużymi zmianami w sieci stacjonarnej w całej Polsce. Marka wdraża nowy design we wszystkich świeżo otwieranych, jak i modernizowanych sklepach. W zależności od lokalizacji, klienci odwiedzą wielkopowierzchniowe, nowoczesne concept story, albo odważne, minimalistyczne salony. Sieć marki Vistula na koniec 2023 roku będzie miała 142 punkty, przy planowanym nieznacznym wzroście powierzchni handlowej w stosunku do roku ubiegłego.

Nowy koncept salonów Vistula powstał we współpracy z renomowaną pracownią architektoniczną Schwitzke Górski. Jak podkreślają przedstawiciele marki, zespół pracujący nad zmianą bazował na wielowymiarowej analizie badań jakościowych obecnych i potencjalnych klientów. Jej wynik wskazał na najważniejsze wyzwania, przed którymi stoi marka: zaspokojenie potrzeb lojalnych klientów, a jednocześnie zaadresowanie zmieniających się oczekiwań młodszych odbiorców, w tym kobiet – nowej grupy, do której Vistula w coraz większy stopniu kieruje swoją ofertę. W efekcie powstały dwa warianty konceptu – tak, aby w różnych lokalizacjach sprostać odmiennym oczekiwaniom klientów.

Wielkoformatowe ultra-nowoczesne concept story

Salony Vistula zlokalizowane w najbardziej rozpoznawalnych centrach handlowych, operujące na największych powierzchniach, będą stopniowo stawać się concept storami marki. Mają one być nie tylko miejscem ekspozycji najnowszych kolekcji, ale również przestrzenią dialogu z obecnymi i nowymi klientkami i klientami.

Projekt tych salonów to ukłon w kierunku świata fashion. Koncept stworzyliśmy z myślą o modowych pasjonatach. Jest odważny, z bardzo oryginalnymi elementami ekspozycji, minimalistyczny, jednocześnie klasyczny i ultra-nowoczesny – tak jak Vistula w swojej nowej odsłonie, zgodnej z aktualną strategią marki – mówi Marta Fryzowska, Wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy.

Pierwszy concept store Vistula został właśnie otwarty w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Jako kolejni z ofertą marki w podobnych wnętrzach zapoznają się klienci galerii Bonarka, Posnania i Wroclavia.

Zaproszenie do eksploracji

Nieco mniej odważny, ale równie nowoczesny wizerunek będą miały nowo otwierane i modernizowane salony marki Vistula operujące na mniejszych powierzchniach. To druga odsłona konceptu. Charakteryzuje się silnym zakotwiczeniem w tradycji marki i jest zaprojektowana tak, aby czuł się w niej dobrze stały klient, odwiedzający sklep głównie w poszukiwaniu kolekcji formalnej. Dlatego zastosowano np. kontrastowe kolory, które kojarzą się z męskim garniturem.

Jednocześnie wygląd salonów zyskał subtelne, nowoczesne wyróżniki, sygnalizujące ewolucję marki Vistula. Użyte szklenia i charakterystyczne oświetlenie zainspirowane meandrami rzeki, od której pochodzi nazwa marki, mają za zadanie sprawić, by młody klient zaciekawiony nowoczesnością wnętrza z przyjemnością eksplorował nowe kolekcje.  Taka przestrzeń po metamorfozie czeka już na klientów w Opolu, czy Częstochowie. Wkrótce dołączą do nich inne salony.

Wspólnie z zespołem VRG stworzyliśmy dla klientów Vistula przestrzenie, które nie tylko oddają esencje nowego pozycjonowania marki, ale także reprezentują nowoczesną wizję elegancji i zrównoważonego podejścia. Nasze projekty oferują unikalne doświadczenia, pozwalając marce Vistula na rozwijanie się i przyciąganie nowych odbiorców – komentuje CEO Schwitzke Górski, Michał Górski

W zgodzie ze strategią i wartościami

Niezależnie od wariantu, nowe aranżacje salonów Vistula pozwolą na pełniejszą i lepszą prezentację kolekcji damskiej, która w perspektywie 2025 roku ma mieć ok 15% udział w sprzedaży marki.  Dlatego w nowym koncepcie ponad 1/3 powierzchni sklepu przeznaczona została dla klientek marki i kobiecej części kolekcji. Z myślą o niej powstała także odrębna strefa przymierzalni, która umożliwia wygodne dopasowanie ubrań.

Nowy koncept salonów Vistula stawia na energooszczędność i ekologiczne materiały. W sklepach będzie stosowane oświetlenie LED. Projektanci postawili też na łatwo poddające się recyclingowi surowce: gliniany, ekologiczny mikrocement oraz stal. Wybory te są spójne ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy VRG.

***

VRG S.A. (dawniej Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem znaków towarowych: Vistula, Bytom, Wólczanka, DeniCler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

Data publikacji: 21.11.2023
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Handel:
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe oraz social media

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost… więcej »