E-commerce w modzie, cz.3: Recman

O korzyściach z wdrożenia sprzedaży wielokanałowej, w tym również dla sklepów stacjonarnych, a także o sposobach budowania doświadczenia zakupowego w internecie opowiada Wojciech Tulwin, marketing & PR director w firmie Recman.

Spójność działań we wszystkich kanałach sprzedaży ma dla nas kluczowe znaczenie. Świadczy o tym przede wszystkim jednolita polityka cenowa – w całej sieci salonów Recman oraz w sklepie internetowym Recman.pl obowiązują te same ceny. We wszystkich kanałach sprzedaży, w jednym czasie, stosujemy spójną komunikację marketingową – m.in. w kontekście wejścia nowej kolekcji czy wyprzedaży. Zarówno online, jak i offline prezentujemy naszym klientom najważniejsze wartości marki, które wyróżniają nas na tle konkurencji.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy również moduł rezerwacji produktów w wybranym salonie Recman przez sklep internetowy, co gwarantuje możliwość przymierzenia produktu przed zakupem oraz skorzystania z profesjonalnej obsługi w salonie stacjonarnym. Do dyspozycji naszych klientów jest także jeden numer infolinii – 801 403 403, który obsługuje zarówno zapytania dot. salonów stacjonarnych oraz firmy, jak i wszelkie kwestie nurtujące użytkowników sklepu internetowego. Warto dodać, że ci ostatni mogą również skorzystać online z bezpłatnych porad stylisty, co pozwala na spójne doświadczenia zakupowe we wszystkich kanałach sprzedaży.

Sprzedaż internetową prowadzimy od ponad 3 lat. Jednak dopiero po wdrożeniu nowej platformy w czerwcu 2016 roku zaobserwowaliśmy szybki i stały wzrost sprzedaży. Obecny udział sklepu internetowego w sprzedaży nie przekracza 3 proc., jednak dynamika wzrostu obrotów w sklepie Recman.pl pozytywnie nas zaskakuje, dlatego przewidujemy, że w przyszłym roku ten udział znacznie wzrośnie.

Od czasu uruchomienia nowej platformy zauważamy, że klienci chętnie wybierają bezpłatny odbiór zamówień w salonach Recman, co pozytywnie wpływa również na wyniki poszczególnych punktów. Ponadto istotnie rośnie udział wizyt i zakupów przez urządzenia mobilne. Reagując z wyprzedzeniem na ten trend przygotowaliśmy sklep internetowy Recman.pl w taki sposób, aby był czytelny i przyjazny dla użytkowników tabletów oraz smartfonów. Nieustannie analizujemy działania online i offline oraz staramy się usprawniać wszystkie procesy tak, aby klienci w sposób komfortowy mogli dokonywać zakupów produktów z kolekcji Recman. Satysfakcja klientów to dla nas kluczowa wartość.

Data publikacji: 9.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Innowacyjny retail: Modivo zastępuje wieszaki ekranami

Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do… więcej »

Handel:
Jak zmienia się retail w Polsce

Odwiedzalność w centrach handlowych wynosi około 80% ubiegłorocznych wyników, najemcy oczekują przejściowych obniżek czynszów o około… więcej »

Handel:
LPP odracza płatności w e-sklepach

Firma LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, postanowiła wdrożyć w sklepach internetowych wszystkich swoich marek nową… więcej »