E-commerce w modzie, cz.3: Recman

O korzyściach z wdrożenia sprzedaży wielokanałowej, w tym również dla sklepów stacjonarnych, a także o sposobach budowania doświadczenia zakupowego w internecie opowiada Wojciech Tulwin, marketing & PR director w firmie Recman.

Spójność działań we wszystkich kanałach sprzedaży ma dla nas kluczowe znaczenie. Świadczy o tym przede wszystkim jednolita polityka cenowa – w całej sieci salonów Recman oraz w sklepie internetowym Recman.pl obowiązują te same ceny. We wszystkich kanałach sprzedaży, w jednym czasie, stosujemy spójną komunikację marketingową – m.in. w kontekście wejścia nowej kolekcji czy wyprzedaży. Zarówno online, jak i offline prezentujemy naszym klientom najważniejsze wartości marki, które wyróżniają nas na tle konkurencji.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy również moduł rezerwacji produktów w wybranym salonie Recman przez sklep internetowy, co gwarantuje możliwość przymierzenia produktu przed zakupem oraz skorzystania z profesjonalnej obsługi w salonie stacjonarnym. Do dyspozycji naszych klientów jest także jeden numer infolinii – 801 403 403, który obsługuje zarówno zapytania dot. salonów stacjonarnych oraz firmy, jak i wszelkie kwestie nurtujące użytkowników sklepu internetowego. Warto dodać, że ci ostatni mogą również skorzystać online z bezpłatnych porad stylisty, co pozwala na spójne doświadczenia zakupowe we wszystkich kanałach sprzedaży.

Sprzedaż internetową prowadzimy od ponad 3 lat. Jednak dopiero po wdrożeniu nowej platformy w czerwcu 2016 roku zaobserwowaliśmy szybki i stały wzrost sprzedaży. Obecny udział sklepu internetowego w sprzedaży nie przekracza 3 proc., jednak dynamika wzrostu obrotów w sklepie Recman.pl pozytywnie nas zaskakuje, dlatego przewidujemy, że w przyszłym roku ten udział znacznie wzrośnie.

Od czasu uruchomienia nowej platformy zauważamy, że klienci chętnie wybierają bezpłatny odbiór zamówień w salonach Recman, co pozytywnie wpływa również na wyniki poszczególnych punktów. Ponadto istotnie rośnie udział wizyt i zakupów przez urządzenia mobilne. Reagując z wyprzedzeniem na ten trend przygotowaliśmy sklep internetowy Recman.pl w taki sposób, aby był czytelny i przyjazny dla użytkowników tabletów oraz smartfonów. Nieustannie analizujemy działania online i offline oraz staramy się usprawniać wszystkie procesy tak, aby klienci w sposób komfortowy mogli dokonywać zakupów produktów z kolekcji Recman. Satysfakcja klientów to dla nas kluczowa wartość.

Data publikacji: 9.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Sklepy przyszłości pojawią się szybciej, niż się nam wydaje – koronawirus zmieni handel detaliczny

Sprzedawcy detaliczni od dawna wiedzieli, że na rynku szykują się zmiany. Konsumenci coraz chętniej przenoszą swoje zwyczaje zakupowe do… więcej »

Aktualności:
PRCH wspiera postulaty Rzecznika MŚP w sprawie ochrony miejsc pracy i dopłat do czynszów w zamkniętych placówkach

Trwają konsultacje rządowego programu “tarczy antykryzysowej”. W rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Polska Rada Centrów Handlowych wraz z… więcej »

Handel:
Nie możemy handlować – nie płacimy czynszu!

Jeśli nie możemy handlować, nie powstaje obowiązek zapłaty czynszu i opłat, bo celem… więcej »