E-commerce w modzie, cz. 6: Aryton

O postępującej integracji sprzedaży stacjonarnej z internetową oraz trendach w omnichannel opowiada Justyna Sobierajska-Gadzińska, e-commerce marketing manager w firmie Aryton.

Strategia omnichannel jest w naszej marce wdrażana od kilku lat. Z pewnością jest to długofalowy proces i niebanalne wyzwanie, które wymaga zintegrowanych prac różnych działów naszej firmy. Nasze klientki oczekują wygodnego procesu obsługi w czasie całej ścieżki zakupowej – poczynając od poznania produktu, aż do finalizacji zakupu. Staramy się to zapewnić przez spójną komunikację wizualną zarówno salonach stacjonarnych, sklepie internetowym, newsletterach, jak i w mediach społecznościowych. Wdrożyliśmy w momencie projektowania naszej strony internetowej technologię RWD. Uważnie dbamy o jednolitą politykę cenową we wszystkich kanałach sprzedaży. Na początku roku zintegrowaliśmy silnik naszego sklepu internetowego z systemem ERP, dzięki czemu nasze klientki mają możliwość sprawdzenia w e-sklepie dostępności produktów w salonach stacjonarnych. Obecnie jesteśmy na końcowym etapie projektu wprowadzenia do sklepu internetowego kart stałego klienta honorowanych dotąd tylko w salonach stacjonarnych, pracujemy również nad aplikacją umożliwiającą odbiór produktów zamawianych online w salonach stacjonarnych. Efekty strategii omnichannel oczywiście przekładają się na wyniki, widać to po stale rosnącym udziale sprzedaży internetowej w stosunku do całości sprzedaży.

Ważne trendy w omnichannel? Na pewno opcja wirtualnych przymierzalni czy interaktywnych luster. Obserwujemy również rozwój technologii RFID oraz beaconów. Należy pamiętać, że strategii omnichannel nie da się wdrożyć jednorazowo. Jej realizacja wymaga stałej obserwacji zarówno rynku konsumenta, jak i nowości technologicznych. Jesteśmy tego świadomi i gotowi do kolejnych wyzwań.

Data publikacji: 16.03.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Handel internetowy pod lupą. Nowe przepisy mają chronić przed manipulacją

78% polskich internautów przyznaje, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło coś przez internet, a 59% nie spotkało się podczas swoich zakupów z… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »

Handel:
Jak bardzo wakacyjny boom rozkręci sprzedaż w sklepach?

Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i… więcej »