Esotiq & Henderson debiutuje na parkiecie GPW

fot. www.esotiqhenderson.com

Sukcesem zakończyła się oferta publiczna akcji serii F Esotiq & Henderson.

Duże zainteresowanie inwestorów akcjami gdańskiej spółki odzieżowej w procesie budowy księgi popytu pozwoliło ustalić cenę emisyjną na maksymalnym zakładanym uprzednio poziomie określonym w Aneksie nr 1 do Prospektu przekazanym do wiadomości publicznej 24 czerwca 2015 r. tj. 38,5 zł.

Spółka oferowała 450 tys. nowych akcji, co oznacza, że łączna wartość oferty Esotiq & Henderson wyniosła 17,325 mln zł. W transzy inwestorów indywidualnych złożono zapisy na łącznie 201,6 tys. akcji z oferowanej w ramach tej transzy puli 31 tys. Oznacza to, że redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 84,6 proc. Inwestorzy instytucjonalni objęli 419 tys. akcji Emitenta.

Debiut spółki na głównym parkiecie GPW spodziewany jest 16 lipca.

– Wyniki oferty potwierdzają, że inwestorzy docenili nasz model biznesu i plany rozwoju. Już po pierwszych rozmowach podczas road show widzieliśmy bardzo duże zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych naszą spółką. Bazując na tym byliśmy przekonani, że oferta zakończy się sukcesem, mimo nerwowej atmosfery na rynkach finansowych wywołanej niewypłacalnością Grecji. Jesteśmy firmą, która dorastała w trudnych czasach i w żaden sposób nie przeszkadzało nam to w rozwoju. Dziś inwestorzy preferują odporne spółki z dużym potencjałem wzrostu, a my do takich należymy – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Środki pozyskane z oferty publicznej spółka przeznaczy przede wszystkim na rozbudowę sieci salonów odzieżowych FemeStage Eva Minge i salonów ESOTIQ w Polsce i w Niemczech.

– Kapitał z oferty publicznej pozwoli nam utrzymać dynamiczne tempo rozwoju i rozszerzyć ofertę – dodaje Adam Skrzypek.

Data publikacji: 15.07.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Marcin Piechocki powołany na członka zarządu LPP

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy polskiej spółki odzieżowej LPP, podczas posiedzenia w dniu 29 czerwca br. powołało do zarządu spółki… więcej »

Aktualności:
Co nowego w branży mody?
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia nie zwalnia tempa i cały czas pracuje na rzecz sektora. Naszym nadrzędnym celem jest dostosowanie wiedzy,… więcej »
Aktualności:
Dorota Gardias ambasadorką marki Affect

Efektem współpracy marki Affect i Doroty Gardias, jednej z najbardziej znanych polskich osobowości telewizyjnych, jest Butterfly. Paleta… więcej »