Esotiq & Henderson: wzrost sieci napędza przychody

fot.esotiqhenderson.com

Wzrost przychodów o 20 proc., powiększenie sieci sprzedaży o 30,6 proc., nowe produkty, poprawa marży brutto o 4 pkt proc., do 54,3 – to najważniejsze wydarzenia I kwartału 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson. Zarząd spółki oczekuje, że nowe różnorodne kolekcje oraz nowe grupy produktów pozwolą jeszcze zwiększyć dynamikę przychodów.

Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport za I kwartał 2016 r. po sesji 16 maja. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły z 24,6 do 29,6 mln zł (+20,3 proc.). Liczba sklepów grupy wzrosła z 227 do 276 salonów (powierzchnia z 13 685 mkw. do 17 875 mkw.). Na koniec I kwartału odzieżowa grupa z Gdańska posiadała w Polsce 253 salony marki Esotiq, 18 salonów Femestage Eva Minge i 2 salony Eva Minge oraz 3 sklepy Esotiq w Niemczech. Zarząd podkreśla, że główne marki – Esotiq i Femestage Eva Minge rozwijają się w szybkim tempie. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w II kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w I kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł.

Inwestycje obciążyły wynik netto grupy

Sprzedaż grupy w przeliczeniu na mkw w I kwartale 2016 r. wyniosła 571 zł (rok wcześniej 597 zł). – Spadek sprzedaży na mkw. o 4,2 proc. wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień-zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. – Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrósł o 5,9 proc.

Koszty inwestycji w sklepy własne Esotiq i Femestage obciążają wynik netto grupy. W I kwartale grupa zanotowała stratę netto 2,9 mln zł. W roku poprzednim wynik netto wynosił 0,0 mln zł, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage. – Ekspansja sieci Femestage i Esotiq kosztuje i ma istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Internet coraz ważniejszym kanałem sprzedaży

Bardzo mocno rośnie sprzedaż grupy Esotiq & Henderson w internecie. Spółka posiada obecnie dwa sklepy internetowe w Polsce: e-sklep Esotiq (od kwietnia 2014 r.) oraz e-sklep Femestage (od kwietnia 2015 r.). Produkty grupy dostępne są też na platformach multibrandowych: Esotiq i Femestage na Modne Zakupy, a Femestage i Eva Minge na Mostrami.pl. Od kwietnia 2015 r. działa też sklep internetowy marki Esotiq w Niemczech.

Przychody z internetowej sprzedaży w I kwartale tego roku w Polsce wyniosły ogółem 611,7 tys., rosnąc aż o 77 proc. Sklepy internetowe służą nam również jako narzędzie marketingowe oraz do pozyskiwania nowych klientek. Pomagają nam również budować ich lojalność. Prowadzimy dwa programy lojalnościowe: Esotiq Club i Femestage Pass. W Esotiq Club na koniec I kwartału mieliśmy już 436 tysięcy aktywnych uczestniczek, dwa razy więcej niż przed rokiem. W Femestage Pass mamy już ponad 16 tysięcy uczestniczek wobec 10 tysięcy na koniec 2015 roku – dodaje Adam Skrzypek.

Data publikacji: 18.05.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »