Esotiq & Henderson z rekordowymi zyskami w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku polski producent bielizny wypracował 14,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 327 proc. r/r), zysk operacyjny wyniósł 17,6 mln zł (wzrost o 188 proc. r/r), EBITDA 28,6 mln zł (wzrost o 66 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 19,3 proc. do 154,8 mln zł.

– Rekordowe wyniki są na pewno powodem do satysfakcji, nie osiadamy jednak na laurach gdyż otoczenie biznesowe jest dość trudne. Będziemy nadal stawiać na sprawdzone rozwiązania i kontynuować naszą strategię, jedynie lekko ją modyfikując pod kątem zmieniających się czynników makroekonomicznych. Tradycyjnie przed sezonem jesienno-zimowym i w związku z nowymi otwarciami sklepów oraz ogólnym wzrostem sprzedaży zwiększyliśmy poziom zapasów o ponad 10 mln zł (k/k). Osłabienie złotego również będzie miało w najbliższym kwartale pozytywny wpływ na nasze wyniki, jednak dłuższe utrzymywanie się wysokiego kursu dolara może mieć przełożenie na niższe marże w przyszłym roku – powiedział Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 537 tys. m2 (-4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 303 salony, w tym 240 franczyzowych oraz 63 własnych. Sprzedaż e-commerce przez własne platformy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku wyniosła rekordowe 30,4 mln zł (+24,8 proc. r/r),

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w trzecim kwartale br. 64,1 proc. (+3,2 pp r/r) – Chcemy utrzymać ten poziom marży również w czwartym kwartale. To jak będzie się ona kształtowała w przyszłym roku, będzie uzależnione głównie od kursu dolara i tego jak będzie wyglądała logistyka z Azją. Na bieżąco pracujemy nad zabezpieczeniem i dywersyfikacją łańcucha dostaw, a także optymalizacją wielkości zamówień i zapasów towarów, jak dotąd z powodzeniem – mówi Adam Skrzypek.

Na poziomie jednostkowym po trzech kwartałach 2021 roku Esotiq & Henderson S.A wypracował 153,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 20,0 mln zł EBIT oraz 16,0 mln zł zysku netto.

Data publikacji: 26.11.2021
Przeczytaj również

Rynek:
CCC chce stać się omnikanałową platformą modową numer jeden
w Europie Środkowo-Wschodniej

Trzykrotny wzrost przychodów, dwucyfrowa rentowność, 60% udział kanału online w sprzedaży, nowe kategorie produktowe, wzrost zadowolenia… więcej »

Rynek:
Grupa CCC z najwyższą w historii sprzedażą kwartalną

Grupa CCC zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41% rdr). Blisko… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje kwartał i szykuje się na trudny koniec roku

W drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 sprzedaż właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay wzrosła o 71%… więcej »