Esotiq & Henderson z rekordowymi zyskami w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku polski producent bielizny wypracował 14,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 327 proc. r/r), zysk operacyjny wyniósł 17,6 mln zł (wzrost o 188 proc. r/r), EBITDA 28,6 mln zł (wzrost o 66 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 19,3 proc. do 154,8 mln zł.

– Rekordowe wyniki są na pewno powodem do satysfakcji, nie osiadamy jednak na laurach gdyż otoczenie biznesowe jest dość trudne. Będziemy nadal stawiać na sprawdzone rozwiązania i kontynuować naszą strategię, jedynie lekko ją modyfikując pod kątem zmieniających się czynników makroekonomicznych. Tradycyjnie przed sezonem jesienno-zimowym i w związku z nowymi otwarciami sklepów oraz ogólnym wzrostem sprzedaży zwiększyliśmy poziom zapasów o ponad 10 mln zł (k/k). Osłabienie złotego również będzie miało w najbliższym kwartale pozytywny wpływ na nasze wyniki, jednak dłuższe utrzymywanie się wysokiego kursu dolara może mieć przełożenie na niższe marże w przyszłym roku – powiedział Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 537 tys. m2 (-4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 303 salony, w tym 240 franczyzowych oraz 63 własnych. Sprzedaż e-commerce przez własne platformy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku wyniosła rekordowe 30,4 mln zł (+24,8 proc. r/r),

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w trzecim kwartale br. 64,1 proc. (+3,2 pp r/r) – Chcemy utrzymać ten poziom marży również w czwartym kwartale. To jak będzie się ona kształtowała w przyszłym roku, będzie uzależnione głównie od kursu dolara i tego jak będzie wyglądała logistyka z Azją. Na bieżąco pracujemy nad zabezpieczeniem i dywersyfikacją łańcucha dostaw, a także optymalizacją wielkości zamówień i zapasów towarów, jak dotąd z powodzeniem – mówi Adam Skrzypek.

Na poziomie jednostkowym po trzech kwartałach 2021 roku Esotiq & Henderson S.A wypracował 153,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 20,0 mln zł EBIT oraz 16,0 mln zł zysku netto.

Data publikacji: 26.11.2021
Przeczytaj również

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »

Rynek:
Społeczny wymiar sportu staje się coraz ważniejszy

O wyzwaniach minionego roku i perspektywach dla branży outdoorowej w 2024 roku opowiada Michael Levi, dyrektor sprzedaży na Europę w Columbia… więcej »