Esotiq & Henderson z rekordowymi zyskami w pierwszym półroczu 2021

W pierwszym półroczu 2021 r. polski producent bielizny wypracował 6,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto (wzrost o 30204 proc. r/r), zysk operacyjny wyniósł 8,7 mln zł (wzrost o 400 proc. r/r), EBITDA 16,9 mln zł (wzrost o 550 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 21,7 proc. do 94,9 mln zł. Najlepsza w historii jest również sytuacja finansowa Grupy E&H. Na koniec pierwszego półrocza br. spółka nie posiadała długu netto a jej środki pieniężne wyniosły rekordowe 13,8 mln zł, (wzrost o 518% r/r).

– Praca, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, jeśli chodzi o optymalizację i reorganizację biznesu Grupy Esotiq & Henderson przynosi owoce. Udało nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki pierwszego półrocza w porównaniu do ubiegłego roku, pomimo tego, iż w styczniu br. mieliśmy lockdown. Utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży internetowej przy jednoczesnym zwiększeniu o ponad 33-38 proc. r/r sprzedaży w salonach własnych i franczyzowych, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży ogółem. Pomimo rekordowych zysków pierwszego półrocza na kolejne kwartały patrzymy z umiarkowanym optymizmem, głownie z uwagi na możliwe lokalne lockdowny oraz rosnące problemy logistyczne z Azją – powiedział Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq & Henderson S.A

Dodał, iż Grupa E&H zamierza utrzymać pozycję lidera jeśli chodzi o sprzedaż bielizny w kraju. – Duży nacisk położymy też na dalszy rozwój kanału e-commerce oraz zabezpieczenie i dywersyfikację łańcucha dostaw, a także optymalizację wielkości zamówień i zapasów towarów – dodał Adam Skrzypek.

Na koniec I półrocza 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18,77 tys. m2 (-1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 307 salonów, w tym 243 franczyzowych oraz 64 własnych.

Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2021 Esotiq & Henderson S.A wypracował 48,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,3 mln zł EBIT oraz 6,2 mln zł zysku netto.

Data publikacji: 1.10.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak polskie marki modowe mogą zaistnieć na rynku skandynawskim

Kraje nordyckie to łakomy kąsek dla firm z branży fashion. Jaka jest ich specyfika oraz jak je zdobyć opowiada Jakub Grzywacz, Head of Sales z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »

Handel:
Fulfillment ma wiele twarzy: Klucz do sukcesu w branży fashion

W branży fashion, gdzie trendy zmieniają się w błyskawicznym tempie, a oczekiwania klientów rosną z dnia na dzień, efektywny fulfillment… więcej »