EuroShop 2017: Handel w dobrym nastroju

Messe Düsseldorf /ctillmann

W marcu, w Düsseldorfie, odbyły się targi produktów i usług dla handlu EuroShop 2017. Impreza zanotowała najlepszy wyniki w swojej 50-letniej historii. Wzięło w niej udział 2 368 wystawców z 61 państw oraz 113 000 odwiedzających. Podczas EuroShop można było zapoznać się z najgorętszymi nowościami i zaobserwować wiodące trendy w retailu.

Hans Werner Reinhard, dyrektor targów w Düsseldorfie, podsumowuje: „Targi EuroShop 2017 przebiły EuroShop 2014. Z okazji swojego jubileuszu mogły pokazać, jak młoda, kreatywna i innowacyjna jest ta branża i oczywiście poświęcone jej targi.“ Goście targowi byli pod wrażeniem zarówno różnorodności produktów i poziomu innowacyjności stoisk, jak i niesamowitej jakości oraz kreatywności ich prezentacji. Hans Werner Reinhard opowiada: „Odwiedzający spełnili nasze wszystkie oczekiwania. Zanotowaliśmy stały, utrzymujący się na dobrym poziomie, popyt z Niemiec i znacznie większe zainteresowanie zagraniczne (66% odwiedzających). Na całym świecie wiadomo, że targi EuroShop w Düsseldorfie są światowym nr 1 w prezentowaniu osiągnięć branży i sprawiają, że przyszłość handlu staje się namacalna.“

Odbywające się co trzy lata targi EuroShop 2017 zaczęły się od optymalnie skonstruowanej koncepcji. Udoskonalony profil targów składający się z siedmiu jasno zdefiniowanych sektorów (marketing POP, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Design oraz Food Tech & Energy Management) uzyskał poparcie wśród wystawców i odwiedzających. Zoptymalizowano pozycjonowanie wystawców, tak że odwiedzający – w zależności od swoich upodobań – mogli w wygodny sposób dostać się do właściwych oferentów.

Do głównych tematów targów EuroShop 2017 należały: postępująca cyfryzacja w handlu, „szyta na miarę“ wielokanałowość rozwiązań i emocjonalizacja zakupów w sklepie.

Handel online uskrzydla obecnie inwestycje w sklepy stacjonarne. Poprzez konkurowanie z oferentami internetowymi handel zmuszony jest do stosowania coraz atrakcyjniejszej architektury wnętrz sklepów. Zazębianie się działalności sklepów stacjonarnych i internetu prowadzi jednocześnie do powstawania zupełnie nowych koncepcji handlowych i wyposażeniowych. Coraz ważniejsza staje się przy tym technologia informacyjna.
„Klient oczekuje obydwu elementów: wrażeń zakupowych na miejscu i dostawy do domu. Klasyczny handel stacjonarny w coraz większym stopniu rozbudowuje swe sklepy internetowe, a sprzedający online stawiają na otwieranie własnych sklepów. Targom EuroShop udało się połączyć obydwa światy“ – twierdzi Michael Gerling, dyrektor EHI Retail Institute i dodaje: „Sklepy stacjonarne i handel online zbliżają się do siebie, co powoduje, że na targach EuroShop w coraz większym stopniu łączą się wystawy dotyczące budowy sklepów i technologii.“

Targi EuroShop 2017 potwierdziły jednocześnie: najważniejszym wymogiem, który musi być spełniony przez wszystkie sklepy, jest czysta emocjonalizacja! Storytelling to główny element składowy koncepcji, rozwiązań i produktów prezentowanych na targach EuroShop 2017. Czy to architektura, design, oświetlenie, czy użycie najnowocześniejszych mediów cyfrowych w sklepie – wszystko musi skupiać się wokół jednej, wspólnej dramaturgii, mającej na celu poruszyć klienta. Nie dziwi zatem fakt, że właśnie merchandising wizualny staje się coraz bardziej popularny w indywidualnej architekturze powierzchni sprzedażowych. Gotowość inwestycyjna handlu w Niemczech niemal się podwoiła – świadczą o tym zaprezentowane podczas targów EuroShop wyniki badania przeprowadzonego przez EHI.

Handel inwestuje również intensywnie w technologię LED. To nie tylko kolejny wynik badania EHI, lecz widoczny element w halach targowych. Oszczędność energii i zrównoważony rozwój to priorytety dla przedstawicieli branży handlowej. Dlatego też dużym zainteresowaniem cieszył się EuroShop Special Ecopark wraz z towarzyszącym mu forum.

Wszystkie towarzyszące targom w ich różnorodnych wymiarach fora cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Liczne spotkania międzynarodowe np. w ramach forum Architektur & Design, forum EuroCIS, forum dotyczącego wielokanałowości handlu, forum POPAI czy Expo & Event dały wielu odwiedzającym możliwość uzyskania cennych wskazówek i inspiracji.

Kolejne targi EuroShop odbędą się w dniach 16 – 20 luty 2020 w Düsseldorfie, a kolejne targi EuroCIS – corocznie odbywająca się impreza poświęcona tematyce Retail Technology (technologia w handlu detalicznym) – w dniach 27 luty – 01 marzec 2018.

Data publikacji: 5.04.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
LPP przekazało już 100 tysięcy masek ochronnych

LPP w ramach wsparcia szpitali przekazało już 100 tysięcy maseczek ochronnych.… więcej »

Aktualności:
Tarcza antykryzysowa: ZPPHiU chwali autopoprawkę i krytykuje centra handlowe

Przegłosowana przez Sejm autopoprawka dotycząca tarczy antykryzysowej przynosi korzystne rozwiązania z punktu widzenia Związku Polskich… więcej »

Aktualności:
Zarząd LPP rezygnuje z wynagrodzenia do odwołania

W zawiązku z obecną sytuacją gospodarczą i trudnymi do oszacowania skutkami kryzysu, członkowie zarządu LPP do odwołania obniżają swoje… więcej »