Expo Marketing: najnowsze trendy w marketingu wystawienniczym

W ostatnich latach imprezy targowe przechodzą ogromne zmiany, przekształcając się – zgodnie z oczekiwaniami klientów – z miejsc zawierania kontraktów w eventy oferujące wartości dodane, takie jak rozrywka czy edukacja. Pokazała to 4. edycja imprezy konferencyjno-wystawienniczej Expo Marketing, która odbyła się 5 czerwca w Centrum Praskim Koneser w Warszawie, w dniu obchodów Światowego Dnia Targów (Global Exhibitions Day).

Konferencja przyciągnęła sporo ponad 100 osób – wystawców, organizatorów targów i eventów – co dowodzi, że zainteresowanie komunikowaniem się poprzez spotkanie nie słabnie również w czasach internetu. Pierwsza część wykładów koncentrowała się wokół zagadnień związanych z planowaniem targów i efektywnym wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. O tym, jak wybrać najlepsze imprezy i optymalnie je wykorzystać, by osiągnąć zamierzone cele, można było się dowiedzieć z prelekcji Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia, wykładowcy i trenera biznesu. Z kolei, jak zwiększyć liczbę klientów na stoisku dzięki mediom społecznościowym i kampaniom internetowym, opowiedzieli Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger / Biuro Podróży Reklamy, oraz Mateusz Korobacz, new business manager w agencji JU. Natomiast sposoby na stworzenie atrakcyjnego stoiska targowego, przyciągającego klientów z nowego pokolenia, zaprezentował Jacek Kisiała, prezes Extend Vision. Przykuwającym uwagę i angażującym rozwiązaniom poświęcony był również wykład Sebastiana Żywieckiego, CEO VMS Media, który pokazał przykłady zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości. Wykreowanie odpowiedniej atmosfery na ekspozycji targowej było także przedmiotem prezentacji Patryka Wierniuka, head of business development, IMS, podczas której słuchacze mogli przekonać się „na własnej skórze” przez obraz, rozpylany zapach i emitowaną muzykę jak działa marketing sensoryczny w praktyce.

Stoisko targowe to nie tylko wystrój i technologia, ale przede wszystkim spotkanie człowieka z człowiekiem. Temu aspektowi poświęcony był wykład Jerzego Osiki, który przeprowadził słuchaczy przez wszystkie etapy obsługi klienta i pokazał skuteczne techniki komunikacji sprzedażowej. Pierwszy blok wykładów został podsumowany dyskusją „Wykorzystaj zalety event marketingu, by spotkanie z klientami było wyjątkowym przeżyciem i budowało trwałe relacje”. Panel poprowadziła Magdalena Kondas, redaktor naczelna Meetingplanner.pl. W rozmowie wzięli udział: Bartosz Bieszyński, członek zarządu Master Brand, Żaneta Berus, wiceprezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, Krzysztof Celuch, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, Celuch Consulting oraz Łukasz Gumowski, wiceprezes zarządu, dyrektor kreatywny Plej.

Po przerwie uczestnicy Expo Marketing mieli okazję zapoznać się z ciekawymi rynkami zagranicznymi. O tym, jak w bezpieczny sposób wejść na rynki azjatyckie przez Hongkong, opowiedział Maciej Wilk, dyrektor Hong Kong Trade Development Council Warsaw Consultant Office. Z kolei w podróż po mało znanych, ale kryjących duży potencjał krajach Azji Centralnej i Syberii zabrał słuchaczy Piotr Guzowski, prezes Polsko-Kazachstańskiej Izby Handlowo-Przemysłowej. Natomiast dzięki Andrzejowi Beredzie, szefowi firmy Międzynarodowe Targi Francuskie, można było prześledzić najważniejsze imprezy wystawiennicze nad Sekwaną. Perspektywiczne kierunki stają się jeszcze bardziej kuszące, jeżeli możemy skorzystać ze wsparcia. Z jakich dofinansowań do działań eksportowych warto skorzystać, radził więc Jarosław Słomka, business development manager, Tribuo.

Konferencję Expo Marketing zakończył panel dyskusyjny moderowany przez Jerzego Osikę. Uczestnicy dyskusji – Sebastian Żywiecki z VMS Media, Andrzej Bereda z Międzynarodowych Targów Francuskich i Jacek Kisiała z Extend Vision rozmawiali o tym, jak dopasować narzędzia marketingu wystawienniczego do zmieniających się oczekiwań klientów, by odnieść sukces na targach.

Goście Expo Marketing podkreślali wysoki poziom merytoryczny wydarzenia. Szczególnie chwalili wykłady, panele dyskusyjne i możliwość zyskania indywidualnych porad na stoiskach konsultacyjnych. Uczestnikom podobała się również atmosfera sprzyjająca integracji oraz klimatyczne wnętrza Centrum Praskiego Koneser.  Warto dodać, że tegoroczna edycja imprezy zebrała rekordową liczbę osób.

– Świetna frekwencja na Expo Marketing świadczy o rosnącym zainteresowaniu wiedzą wśród firm z branży wystawienniczej – skomentował Jerzy Osika, pomysłodawca Expo Marketing.  – To dobra informacja dla całego biznesu targowego i polskiej gospodarki, w której odgrywa on znaczącą rolę, na co w swoim przemówieniu podczas gali Polskiej Izby Przemysłu Targowego, odbywającej się tuż po Expo Marketing, wskazywał m.in. prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Andrzej Arendarski – dodał prezes Promedia.

Partnerem Głównym 4. Expo Marketing było Centrum Praskie Koneser.  Wśród partnerów wydarzenia znaleźli się również: Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), Międzynarodowe Targi Poznańskie, Promosalons, Międzynarodowe Targi Francuskie, Extend Vision, Interior Design Forum, VMS Media, Biuro Podróży Reklamy, Reach a Blogger, JU. Patroni Honorowi: Polska Izba Przemysłu Targowego, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Warszawska Izba Gospodarcza, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, PIOT Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego, Polska Izba Przemysłu Skórzanego, Izba Bawełny, Polska Izba Artykułów Promocyjnych. Patroni Medialni: „Rzeczpospolita”, Fashionbusiness.pl, „Ambiente”, „OOH Magazine”, „Poradnik Przedsiębiorcy”, „Poradnik Pracownika”, Ambiente.info.pl, AlertWeb, Cena Biznesu, MeetingPlanner.pl, Stowarzyszenie Polskich Mediów, „TTG Wiadomości Gospodarcze”, MojeKonferencje.pl, MiejscaKonferencyjne.pl, SaleBiznesowe.pl, Confero.pl, PrzeglądHandlowy.pl, „Tygrysy Biznesu”, „Event Katalog”, „Gifts Journal”, „Modna Bielizna”, Stoisko.pl, „Mice Poland”. Sponsorzy Upominków: Cydr Lubelski, Browar Tenczynek, Moodo, Pilomax.

Data publikacji: 11.06.2019
Przeczytaj również

Szkolenia i konferencje:
Cross-Border E-commerce: Nowe możliwości dla polskich firm na rynkach zagranicznych

16 maja 2024 r. w Warszawie odbędzie konferencja Cross-Border E-commerce. Wydarzenie jest skierowane do przedsiębiorstw, które chcą rozwijać… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Poland & CEE Retail Summit 2024: Łącząc serca i umysły w handlu detalicznym 9-10 kwietnia 2024

Organizowana przez European Conferences United, 15. edycja Poland & CEE Retail Summit 2024, zaplanowana na 9-10 kwietnia w DoubleTree by… więcej »