Inspiracje sztuką, skrócone sylwetki i pudełkowe fasony – to niektóre z wiodących trendów, które mogli poznać uczestnicy konferencji Fashion Trends.
W dniach 11 – 13 lutego 2014 r. w Warszawie odbyła się konferencja Fashion Trends, podczas której producenci odzieży zapoznali się z trendami w modzie na wiosnę–lato 2015, przygotowane przez światowe biuro trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku oraz przez firmę Pantone.
Pierwszy dzień poświęcony był tendencjom w modzie damskiej , drugi zarządzaniu kolorem, a trzeci trendom w męskiej odzieży. Uczestnicy przeszli szkolenie z zakresu ogólnych kierunków stylistycznych, zmian w fasonach odzieży oraz wiodących palet kolorystycznych, wzorów i nadruków.
Jak wynika z prognoz Fashion Snoops, wśród głównych trendów sezonu wiosna–lato 2015 znajdą się inspiracje sztuką – m.in. pop-artem i kubizmem – stylami etnicznymi, Afryką i sportem. Fasony będą ewoluowały w kierunku skróconych sylwetek i pudełkowych krojów, a hitem sezonu, jeśli chodzi o modę damską, będą szerokie spodnie przed kostkę typu shanty.
Szkolenie poprowadzili Carola Seybold, dyrektor Pantone na Europę, Afrykę i Bliski Wschód oraz Jerzy Osika, prezes firmy Promedia reprezentującej Fashion Snoops i Pantone w Polsce. W ciągu wszystkich trzech dni w wydarzeniu wzięło udział ponad 100 osób – projektanci, menedżerowie produktu, właściciele i prezesi firm z branży mody.
Partnerzy: Prym Fashion Polska, Semaco, Amatec i Allcomp. Partnerzy honorowi: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego Piot, Viamoda Industrial, apparel.info.pl. Sponsorzy upominków: Rebis, Znak, Wydawnictwo Literackie, Efektima Instytut.