Gino Rossi: e-commerce i zagraniczna ekspansja

Fot. www.gino-rossi.com

Grupa Gino Rossi, właściciel marek Gino Rossi i Simple Creative Products, zanotowała w ciągu trzech kwartałów 2015 roku wzrost sprzedaży przy jednoczesnym spadku zysku netto i marży. W przyszłym roku firma zamierza mocniej zainwestować w sklepy w Europie Środkowej oraz w rozwój sprzedaży przez internet.

W trzecim kwartale tego roku sprzedaż grupy Gino Rossi wyniosła 65,5 mln zł, czyli o ponad 2 mln więcej w tym samym okresie w roku ubiegłym. W sumie w trzech kwartałach skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o prawie 5% do poziomu 201,9 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży po trzech kwartałach tego roku jest nieznacznie niższa niż po trzech kwartałach roku ubiegłego. Zgodnie z założeniami zmniejszył się także poziom zapasu na koniec trzeciego kwartału – o 4,1 mln zł w porównaniu z końcem drugiego kwartału i o 3,2 mln zł w stosunku do końca czwartego kwartału roku 2014. Po trzech kwartałach 2015 roku grupa Gino Rossi wypracowała na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) 6,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł prawie 11 mln zł. Zysk netto wyniósł 1,8 mln zł – dla porównania, po trzech kwartałach ubiegłego roku było to 2,7 mln zł.

– Sprzedaż i wyniki w okresie trzech kwartałów 2015 roku były realizowane w trudnym otoczeniu rynkowym i pod wyjątkową presją na obniżenie marży. Dlatego do sukcesów zaliczam utrzymywanie na wysokim poziomie sprzedaży detalicznej w przeliczeniu na metr kwadratowy w sklepach Simple CP i Gino Rossi, która jest na jednym z wyższych poziomów w naszym segmencie rynku – komentuje wyniki Tomasz Malicki, prezes zarządu grupy.

Ustabilizował się poziom zobowiązań handlowych firmy – w trzecim kwartale 2015 spółka zaciągnęła o 17 mln zł zobowiązań mniej niż w analogicznym okresie roku 2014. W kolejnych okresach powinno to pozytywnie wpłynąć na poprawę przepływów z jej działalności operacyjnej.

Obecnie sieć sprzedaży grupy to 83 salony Gino Rossi w Polsce, 7 sklepów franczyzowych w krajach bałtyckich oraz 3 sklepy w Czechach i 1 na Słowacji. Marka Simple CP ma w Polsce 59 salonów sprzedaży i 1 salon w Wilnie. Grupa planuje w przyszłym roku reorganizację zagranicznej sieci sprzedaży,  zamykając nierentowne sklepy w Niemczech i skupiając się mocniej na rozwoju w regionie Europy Środkowej i w krajach bałtyckich.

Prezes zarządu, Tomasz Malicki, zwraca też uwagę na znaczenie sprzedaży internetowej w rozwoju firmy: – Przeprowadziliśmy proces reorganizacji naszego kanału sprzedaży e-commerce. Wprowadzone zmiany zmniejszą koszty prowadzenia sprzedaży online oraz powinny przyczynić się do zwiększenia obrotów w tym kanale. Sprzedaż online jest w mojej ocenie bardzo perspektywiczna, a wartość sprzedaży online naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym. Szacujemy, że w tym roku sprzedaż w internetowym kanale dystrybucji zwiększymy o 40-50% w porównaniu do ubiegłego roku.

Data publikacji: 9.12.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »