Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję

LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze obliczeniowej. W tym celu nawiązał współpracę z Google Cloud. Obie firmy połączą siły, aby umożliwić indywidualnym markom produktów luksusowych LVMH oferowanie klientom nowych, spersonalizowanych doświadczeń, które będą sprzyjać długoterminowemu wzrostowi.

Współpraca między LVMH i Google Cloud opiera się na dostarczeniu zespołom marek LVMH (m. in. Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Celine, Kenzo, Givenchy, Fendi, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Sephora) nowych technologii sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML). Rozwiązania te nie tylko usprawnią operacje biznesowe, pomagając w prognozowaniu popytu i optymalizacji stanów magazynowych, ale także dzięki personalizacji poprawią doświadczenia klientów, spełniając przy tym najsurowsze wymogi LVMH w zakresie prywatności i bezpieczeństwa.

Podczas gdy AI będzie w coraz większym stopniu oddziaływać na każdy element łańcucha wartości (value chain) w LVMH – od rozwoju produktów, przez łańcuchy dostaw, po kontakty z pracownikami, partnerami i klientami – firma będzie wykorzystywać najnowocześniejszą technologię Google Cloud i światowej klasy narzędzia AI/ML, aby umożliwić rozwój nowych zastosowań biznesowych w dużej skali, spełniając przy tym najwyższe standardy klientów.

LVMH otrzyma również wsparcie Google Cloud w zakresie tworzenia dedykowanych, inkluzywnych programów podnoszenia kwalifikacji i certyfikacji w zespołach pracujących dla poszczególnych marek. Aby przyspieszyć rozwój i innowacje w tym zakresie, obie firmy planują dodatkowo uruchomić w Paryżu Akademię Danych i Sztucznej Inteligencji.

W ramach partnerstwa, LVMH będzie również korzystać z Google Cloud w celu modernizacji elementów swojej infrastruktury IT, co poprawi zwinność, bezpieczeństwo, efektywność kosztową i zapewni wydajność na dużą skalę, dzięki czemu możliwa będzie realizacja nawet najambitniejszych projektów biznesowych.

– Nowe partnerstwo z Google Cloud jest znaczące i bezprecedensowe oraz odzwierciedla nasze duże ambicje. Dzięki połączeniu najlepszych podejść obu firm w swoich w branżach, będziemy mogli zrobić krok naprzód w zakresie wykorzystania danych i AI. Dla nas prywatność, personalizacja i luksus są synonimami i zawsze tak będzie. Nowe możliwości oferowane naszym klientom są są tym, na co pracują nasze utalentowane zespoły w LVMH: wyjątkowym i niezapomnianym doświadczeniem – powiedział Toni Belloni, Group Managing Director, LVMH.

– Z dumą wchodzimy w tak innowacyjne i szerokie partnerstwo z LVMH, aby wspierać ich rozwój dzięki technologii chmury i możliwościom AI. Razem możemy pomóc w kształtowaniu przyszłych doświadczeń konsumentów w branży dóbr luksusowych – stwierdził Thomas Kurian, CEO, Google Cloud.

Dział mody i wyrobów skórzanych grupy LVMH obejmuje marki Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Celine, Loewe, Kenzo, Givenchy, Fendi, Emilio Pucci, Marc Jacobs, Berluti, Loro Piana, RIMOWA, Patou i Fenty.

Data publikacji: 17.06.2021
Przeczytaj również

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »

Rynek:
Społeczny wymiar sportu staje się coraz ważniejszy

O wyzwaniach minionego roku i perspektywach dla branży outdoorowej w 2024 roku opowiada Michael Levi, dyrektor sprzedaży na Europę w Columbia… więcej »

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson ponownie notuje rekord sprzedaży i utrzymuje marże

Polski producent bielizny zanotował po trzech kwartałach br. 204,4 mln zł… więcej »