Grupa CCC w Q3 2024 umacnia rentowność i poprawia wynik operacyjny

Na zdjęciu: Dariusz Miłek

Grupa CCC w Q3 2024 (sierpień’24 – październik’24) odnotowała czterokrotny wzrost wyniku operacyjnego i dwukrotnie zwiększyła wypracowany wynik EBITDA. Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. W każdej linii biznesowej w ujęciu rdr odnotowano dodatnią dynamikę sprzedaży, poprawę marży oraz niższy wskaźnik kosztów do przychodów, co jest efektem konsekwentnie realizowanego planu umacniania rentowności Grupy CCC.

Przychody Grupy CCC w Q3’24 wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. W CCC obroty były o 12% wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11%). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18%, także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5%). Wysoką dynamikę przychodów w Q3’24 odnotowała Grupa Modivo (+14%), przy dużo niższym rdr poziomie zapasu (-10%) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing). Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii Grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł.

Nasz unikatowy model biznesowy to doskonały fundament do dalszych wzrostów, a wyniki trzeciego kwartału są tego potwierdzeniem – mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje – CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie.

Grupa CCC w trzecim kwartale odnotowała wzrost marży brutto w każdej linii biznesowej. Skokową poprawę marży, do blisko 51%, odnotował HalfPrice (wzrost o 5 p.p.), za sprawą dobrej oferty produktowej i konserwatywnej polityki cenowej. Istotnie marżę poprawiła także Grupa Modivo – wzrosła ona o 5 p.p. do poziomu 43%. Z kolei marża brutto w CCC wyniosła blisko 59% (+1 p.p. rdr). Powyższe przyczyniło się do wzrostu marży brutto Grupy CCC o 3 p.p., do poziomu 51%.

Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w Q3’24 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy był niższy rdr o blisko 5 p.p. i wyniósł 39%. Jest to piąty kwartał w rzędu poprawy tej wartości. Wskaźnik ten był niższy w każdej linii biznesowej – w CCC i HalfPrice o odpowiednio 3 oraz 2 p.p. Grupa Modivo zanotowała wskaźnik kosztów o 8 p.p. niższy rdr, za sprawą intensyfikacji prac związanych z odbudową i umocnieniem jej rentowności.   

CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji. Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia – mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W Q3’24 Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 330 mln zł, co stanowi 4-krotny wzrost rdr oraz 485 mln zł zysku EBITDA (+111% rdr). Do wyników Grupy kontrybuowały wszystkie szyldy. CCC zanotowało blisko 2-krotnie wyższy wynik operacyjny (+74% rdr) przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o ok. 4 p.p. HalfPrice w trzecim kwartale odnotował wynik operacyjny wyższy o 151% rdr oraz poprawę rentowności EBITDA o 7 p.p. Natomiast Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. Wartości te wyniosły odpowiednio 77 mln zł (+135 mln zł rdr) oraz 105 mln zł (+136 mln zł rdr).

Data publikacji: 14.11.2024
Przeczytaj również

Handel:
Cross border e-commerce:
Jak wejść na rynki zagraniczne w branży fashion

O tym, co zwiększa szanse na odniesienie sukcesu na rynkach międzynarodowych przez sklep internetowy, rozmawiamy z Natalią Leonard i… więcej »

Rynek:
Rynek dóbr luksusowych - wzrost napędzany przez ESG i cyfryzację [raport]

Sektor dóbr luksusowych utrzymuje dynamiczny rozwój, a jego odporność na kryzysy gospodarcze i trudności ekonomiczne przyciąga uwagę… więcej »

Handel:
Jak europejskie marki odzieżowe radzą sobie z chińskimi gigantami Shein i Temu?

Shein i Temu, dzięki swoim niskokosztowym modelom sprzedaży, zakłócili tradycyjny model sprzedaży, zmuszając pozostałe marki do adaptacji.… więcej »