Grupa Esotiq & Henderson zamknęła 2021 rok z najlepszymi wynikami w swojej historii

Polska firma bieliźniana zanotowała w 2021 r. najlepsze wyniki finansowe w swojej historii. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 18,5 proc. do 205,9 mln zł, EBITDA wyniosła 37,4 mln zł (wzrost o 64,6 proc. r/r) a zysk netto 16,3 mln zł (wzrost o 325 proc. r/r). Grupie udało się również utrzymać na wysokim 65-proc. poziomie marżę brutto na sprzedaży.

Za nami najlepszy rok w naszej historii. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i nie wstrzymujemy ekspansji. Główne wyzwanie stojące przed nami to zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu marży brutto. Skutecznie przeszliśmy przez okres covidowy i sądzę, iż  jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do kolejnych wyzwań rynkowych. Zaprzestaliśmy co prawda sprzedaży w Rosji, gdzie mamy jeden sklep oraz zawiesiliśmy działalność 8 z 23 sklepów na Ukrainie. Nie będzie to miało jednak większego wpływu na naszą sprzedaż, gdyż te rynki odpowiadają za niespełna 2 proc. naszego wolumenu. Chcemy otwierać nowe sklepy, podchodzimy jednak do tego z dużą ostrożnością. W tym roku najważniejsza dla nas będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepiej rokujących lokalizacjach. Zdecydowanie preferujemy jakość nad ilość. Planujemy powiększenie sieci Esotiq w Polsce o 10 salonów m.in. w: łódzkiej Manufakturze, CH Forum Gliwice, w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, w Wołominie, Bielsku Białej i Tarnowie, a poza granicami o 5 salonów. Dodatkowo prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat otwarcia salonów Esotiq z partnerami z Emiratów Arabskich, Kuwejtu i Arabii Saudyjskiej, którzy chcą zostać naszymi masterfranchyzobiorcami – powiedział Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Dodał, iż Grupa ma bardzo dobrą sytuację finansową – brak zadłużenia netto (nie uwzględniając zadłużeń z wynajmu lokali MSSF16) i 8,7 mln zł środków pieniężnych.

W naszych magazynach i salonach posiadamy już całą kolekcję Wiosna/Lato 2022 a dostawy produktów „bazowych” udaje nam się realizować w miarę płynnie na bieżąco. Mocno stawiamy na rozwój sprzedaży e-commerce zarówno poprzez własne sklepy internetowe, jak i znane platformy takie jak: About You, Modivo czy Zalando. W marcu uruchomiliśmy nowe odsłony wszystkich posiadanych sklepów internetowych, chcemy też wkrótce wdrożyć aplikację mobilną, która w znacznym stopniu może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Trwają też prace nad uruchomieniem, we współpracy z Oponeo.pl, multibrandowego sklepu internetowego Vosedo – mówi Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Na koniec 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 658 tys. m2 (-4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 304 salony, w tym 240 franczyzowych oraz 64 własnych. Sprzedaż e-commerce przez własne platformy w 2021 roku wyniosła rekordowe 37,1 mln zł (+12,8% proc. r/r).

Data publikacji: 28.04.2022
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson zwiększa przychody w pierwszym półroczu 2022 roku

Pierwsze półrocze było dla Grupy Esotiq & Henderson dużym wyzwaniem. Polski producent bielizny zanotował w pierwszych sześciu… więcej »

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »