Jak przyciągnąć klientów do pop-up store’u?

Z Robertem Sosnowskim, CVO w agencji Biuro Podróży Reklamy, rozmawia Jerzy Osika

Od czego powinien zacząć sklep tymczasowy (pop-up store), który rozważa wykorzystanie influencer marketingu do pozyskania klientów i promocji marki?

Dla pop-up stores, które potrzebują działać szybko i które potrzebują krótkoterminowych efektów idealnym rozwiązaniem jest nasza platforma www.ReachABlogger.pl, na której mamy około 6000 ofert influencerskich dostępnych online z podanymi cenami i zasięgami. Przez platformę można zakupić publikacje bezpośrednio od influencerów, podobnie jak to ma miejsce w popularnych serwisach czy aplikacjach: Allegro, AirBnB, Booking.com, Uber. Rejestracja na platformie jest darmowa.

W jaki sposób powinna być poprowadzona kampania z wykorzystaniem blogerów i influencerów, by była efektywna?

Dla sklepów tymczasowych liczy się efekt krótkoterminowy bardziej niż dla innych. Dlatego najlepiej współpracować z influencerami w oparciu o kupony rabatowe, dedykowane poszczególnym influencerom (i ich publiczności). Dzięki temu łatwo będzie zmierzyć, który influencer przyprowadza nam traffic do sklepu i ile mamy z tego obrotu. Posługując się tym sposobem można dążyć do optymalizacji działań, szukać najwyższego ROI. Koszty działań influencerskich mają dużą rozpiętość. Na platformie można znaleźć oferty współpracy nawet za 10 zł za publikację sponsorowaną. Warto szukać jednak najlepszej relacji ceny do jakości, w czym pomagają wskaźniki platformy, takie jak statystyki zasięgów, Oceny po współpracach czy RaB Score – ocena atrakcyjności oferty wg naszego zespołu.

Jak influencer marketing sprawdzi się w przypadku pop-upów z różnych branż (jak np. moda, wyposażenie wnętrz), grup wiekowych czy półek cenowych?

Platforma Reach a Blogger dostarcza bardzo szeroką ofertę influencerów. Mamy u nas gwiazdy, medium, micro i nano influencerów z kilkudziesięciu kategorii tematycznych. Przez platformę zostało zrealizowanych już ponad 14 000 współprac. Moda, uroda, parenting, kulinaria, podróże i turystyka, wnętrza, sport, rekreacja – to bardzo popularne kategorie tematyczne. Na platformie znajdziemy blogi webowe, profile instagramowe, profile facebookowe, kanały youtube i tiktok oraz inne kanały mediowe influencerów gotowych do współpracy na z góry określonych warunkach. Jeśli sklep przenośny posiada atrakcyjny towar, ma dobrą ofertę, to influencer marketing sprawdzi się bardzo dobrze.

Czym pop-up store powinien się kierować przy doborze i optymalnym wykorzystaniu mediów społecznościowych?

Wybór mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach to nie jest sprawa trywialna. Zasięgi organiczne na Facebooku są słabe, więc używanie tej najpopularniejszej platformy wiąże się z wydatkami na reklamę. Z Instagramem jest podobnie, z tym, że mimo wszystko Instagram jest bardziej wdzięczną platformą do organicznej promocji. Ale też grupa docelowa jest węższa, choć i tak bardzo szeroka, za to z przewagą kobiet. YouTube i TikTok to dość angażujące platformy, wymagają pomysłu ale potrafią się odwdzięczyć dużymi organicznymi zasięgami. Jeśli robimy rzeczy specjalistycznie, unikalne, dostarczamy know-how możemy liczyć na to, że zostaniemy wyszukani na YT.  Wybierając platformę społecznościową powinniśmy przede wszystkim zastanowić się, jakie cele chcemy zrealizować, jaki mamy produkt, jaka jest nasza grupa docelowa i jakie nakłady jesteśmy w stanie na te działania przeznaczyć w dłuższym horyzoncie czasowym. Czasami lepiej podejść z większym budżetem do jednego z mediów społecznościowych i wykorzystać go optymalnie, niż roztrwaniać ten budżet na mało efektywną obecność w kilku platformach. Warto również brać pod uwagę, czy i z jakimi infleucnerami chcemy współpracować. Dobrze, jeśli są to te same media społecznościowe, bo pozwala to potem na realizację większej ilości celów i lepszą konwersję.

Jakie inne działania marketingowe poleciłby Pan sklepom tymczasowym?

Dużo zależy od produktu i grupy docelowej oraz wielkości sieci sklepów oraz długoterminowości projektu. W projektach krótkoterminowych, przy produktach wysokomarżowych sprawdzą się krótkoterminowe atrakcyjne promocje komunikowane przy użyciu social ads czy z pomocą influencerów, plus oczywiście własnymi kanałami social. W takim wypadku warto dystrybuować kupony rabatowe. W przypadku projektów długoterminowych warto zastanowić się nad marketingiem wyszukiwarkowym. Wszelkie niestandardowe akcje wirusowe, oparte o RTM (real time marketing) są świetnym rozwiązaniem ale to też najtrudniejsza forma marketingu, ciężka do zaplanowania i wymagająca wsparcia prawdziwych specjalistów.
Co doradzi Pan firmom, które wsparcie marketingowe pop-upów chcą zlecić zewnętrznej agencji? Czym powinny się kierować przy ich wyborze?

Wybór odpowiedniej agencji do współpracy to jest dość skomplikowana sprawa. Liczy się relacja ceny i jakości, a te na etapie wyboru agencji bardzo trudno zmierzyć. Łatwiej po współpracy, ale tych informacji potrzebujemy na wstępie. Dlatego z pomocą przychodzą takie projekty jak www.AdWorldMasters.com, które łączą klientów i agencje. Dzięki scoringowi, funkcjonalnej wyszukiwarce oraz takim modułom jak Chemistry Test, łatwo znaleźć potencjalnych partnerów w kilka minut. Ale można pójść też na skróty i skorzystać z agencji www.BiuroPodrozyReklamy.com, która z jednej strony łączy doświadczenie pracy dla dużej ilości marek, szerokie portfolio nagród zdobytych w konkursach branżowych oraz oferuje atrakcyjne ceny usług dzięki bardzo dobrej organizacji pracy.

Data publikacji: 20.06.2020
Przeczytaj również

Marketing:
Pokolenie Alpha. Jakie wartości są ważne w budowaniu marek
i doświadczeń dla najmłodszych klientów?

Mimo, iż najstarsi członkowie pokolenia Alpha  dopiero wkraczają w wiek nastoletni, to wielu marketerów już dziś skupia na nich uwagę… więcej »

Handel:
Potrzeby, emocje, odczucia w zakupach modowych. Jak wpływać na decyzje klientów w sklepie internetowym?

W Polsce jest około 55 tysięcy przedsiębiorstw, których główną działalnością jest sprzedaż w Internecie. Liczba wszystkich firm… więcej »

Handel:
Kluczowa rola personalizacji zamówień - przyszłość mody online

Rola wdrożenia personalizacji w e-commerce stała się nieodłącznym elementem sukcesu e-sklepów, w szczególności z branży fashion. Ta… więcej »