Jak się ubiera polski e-konsument?

fot. www.zalando.pl

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48% polskich internautów kupuje online. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych. Najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Sklep internetowy Zalando sprawdził, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach.

– Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.

Jaką odzież i obuwie kupują Polacy?

Aż 72% e-konsumentów wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski.

– Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych.

– Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.

– Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.

– Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej.

– W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje.

– Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej. 

Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy – komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando.

Infografika_Co kupuje polski e-konsument

Data publikacji: 1.08.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »