Jakość firmowana nazwiskiem

Zwycięzcą tegorocznego konkursu na najlepszy sklep w branży mody Retail Marketing Awards został salon Wittchen w Galerii Mokotów. Odzwierciedla on strategię marki, skoncentrowaną na podkreślaniu jakości produktów sygnowanych nazwiskiem Jędrzeja Wittchena. W sklepie zastosowano autentyczne materiały (skórę, drewno, kryształy) oraz prawdziwe zapachy perfum, skóry i kwiatów, dodatkowo do zakupów dodaje się certyfikat jakości. To elementy, które wzmacniają wiarygodność marki.

Marka salonu promowana jest przez szyld, delikatne logo na szybach i oznaczenie mebli. Nowością w skali galerii jest zastosowanie logo na profilu witryny (mosiądz polerowany), co wymagało specjalnych ustaleń, wycofania całej elewacji o 4 cm i indywidualnych opracowań konstruktorskich. Detal ten wpisuje się w strategię – jakość gwarantowana nazwiskiem (podpisem) właściciela i twórcy firmy. Drugą innowacją jest odejście od promowania marki wewnątrz sklepu w sposób tradycyjny, czyli osiowo umieszczone logo, na rzecz nowoczesnego ornamentu z inicjałami założyciela firmy i nazwy z nową czcionką. Logo firmy oczywiście znajdziemy też na torbach, pudełkach, wyściółkach i materiałach promocyjnych. O tym, że salon podąża z duchem czasu, świadczy też interaktywna witryna sprzężona ze sklepem realnym i wirtualnym.

Mariaż obfitości z ekskluzywnością

Sklep ma w asortymencie ponad 200 sztuk towaru na półkach oraz kilkaset na ekspozytorach. Visual merchandising wymaga więc trudnej sztuki godzenia ekstremalnej ilości produktów z różnorodnością materiałów, kolorów i formatów oferty. Ekspozycja jest codziennie aktualizowana. Świetnym uzupełnieniem galanterii są, tworzące klimat salonu, kwiaty, albumy i perfumy.

W sklepie opracowano innowacyjny sposób oświetlenia towaru – każda półka jest wyjmowana i można zmienić jej wysokość, a pomimo tego ma podświetlenie (umieszczono je od spodu). Dzięki temu produkty są idealnie widoczne. Barwę światła dobierano w showroomie firmy analizując LED, halogen, metalohalogen i białą sodę oraz tradycyjne świetlówki. Projektanci salonu dobrali idealny zestaw różnych źródeł światła, o różnych kątach i natężeniach.

Sklep korzysta z marketingu zapachowego, jednak źródłem aromatów są prawdziwe perfumy i kwiaty. Stara się też, by w powietrzu unosił się naturalny zapach skóry. Projektanci zadbali też o doznania dotykowe, czego wyrazem jest m.in. poręcz przy witrynie obszyta naturalną skórą przez jednego z najlepszych fachowców w kraju. Użyte materiały – prawdziwe okleiny (drewno), skóry na siedzisku, kryształy (a nie imitujące je szkło) powodują, że sklep jest autentyczny, a przeżycie silne i zapamiętywalne.

Profesjonalna komunikacja

Salon korzysta z szerokiej oferty narzędzi marketingowych: reklamy, PR-u, marketingu bezpośredniego oraz gazetek firmowych. Wzrok klientów obecnych w galerii przyciągają wielkowymiarowe, widoczne z daleka plakaty. Uzupełniają je mniejsze formaty, A4 i A5, dopasowane do poziomu wysokości oczu odwiedzających wnętrze sklepu i do skali produktu. Zastosowano też nowoczesne interaktywne narzędzie – pulpit z wyświetlaczem dotykowym, łączący sklep wirtualny z realnym. Umożliwia on przegląd oferty, zapoznanie się z detalami i pogłębienie informacji o produktach.

Profesjonalna obsługa oraz karta stałego klienta to kolejne elementy zachęcające do zakupów i ponownych odwiedzin sklepu. O dobre wrażenie po dokonaniu transakcji zadbano natomiast przez dołączanie do sprawunków jakiegoś drobnego elementu, np. zapasowych sznurówek czy łyżki do butów.

Data publikacji: 4.12.2014
Przeczytaj również

Konkursy:
Konkurs Loyalty Heroes 2024. Znamy listę nominowanych!

Loyalty Heroes 2024 – to już III edycja konkursu na najlepsze działania lojalnościowe w Polsce organizowana przez brave conferences.  19… więcej »

Konkursy:
Pokaz Dyplomowy SAPU: “Freak Show” Julii Korzeniowskiej zdobyło tytuł Kolekcji Roku 2024!

Na wybiegu w Centrum Konferencyjnym Open Source zobaczyliśmy 49 kolekcji dyplomowych absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru oraz… więcej »

Konkursy:
Loyalty Heroes – konkurs na najlepsze działania lojalnościowe. Trzecia edycja!

Prowadzenie działań lojalnościowych wymaga od marek wielowymiarowych strategii,… więcej »