Jubileuszowy numer „Vogue Polska”

Pałac Kultury i Nauki, polskie supermodelki i czarna wołga – okładka pierwszego numeru „Vogue Polska” przeszła do historii polskiej popkultury. Właśnie mija rok od premiery magazynu w Polsce. Na jego okładce zobaczymy Małgosię Belę w obiektywie duetu Hill & Aubrey. Obchody jubileuszu marka uczci także specjalnym wydarzeniem – Vogue Polska Festiwal, który odbędzie się 16 i 17 lutego w warszawskiej Kinotece.

Vogue_numer_marcowy_okładkaSesję okładkową jubileuszowego wydania zrealizowano w trzech miastach – Gdańsku, Gdyni i Sopocie. To tam przed obiektywem duetu Hill & Aubrey pozowała Małgosia Bela, która po raz drugi pojawiła się na okładce polskiej edycji magazynu. Bohaterami najnowszego numeru są ludzie, którzy mają odwagę iść swoją drogą. Artyści, prawnicy, dziennikarze, projektanci, aktywiści, społecznicy – łamią schematy i mówią głośno o trudnych sprawach, które większość z nas wolałaby przemilczeć. Wśród nich znaleźli się m.in. Anja Rubik, Robert Biedroń, Luka Rayski, którego plakat „Konstytucja” stał się symbolem demonstracji w obronie niezawisłości sądów, czy Zofia Wichłacz, aktorka, którą międzynarodowa publiczność poznała dzięki produkcji Netfliksa „1983”.

– Jestem nie tylko projektantką, ale też klientką. Dla mnie w modzie chodzi o podkreślenie charakteru i osobowości kobiety – powiedziała Natacha Ramsay-Levi, dyrektor kreatywna domu mody Chloé redaktorce mody „Vogue Polska” Ewelinie Dziewieli. Projektantka, która swoją karierę w branży zaczynała w 2002 roku w domu mody Balenciaga, przez piętnaście lat pracowała jako prawa ręka Nicolasa Ghesquière’a. Kiedy dostała propozycję od Chloé czuła, że jest na to gotowa. Od pierwszej kolekcji konsekwentnie realizuje swoją wizję – chce podkreślać kobiecą osobowość. „Vogue Polska” powiedziała także, że nie zamierza wywracać do góry nogami dziedzictwa marki i zaczynać od zera.

W londyńskim studio „Vogue Polska” odwiedził jedną z najbardziej rozpoznawalnych artystek na świecie. Prace Goshki Macugi były prezentowane m.in. w Whitechapel Gallery w Londynie, Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Kunsthalle w Bazylei oraz galerii Tate Britain. – Zanim zabiorę się za nową instalację czy jakikolwiek projekt, długo studiuję wybrany temat – wyznała w rozmowie z dziennikarką Mają von Horn. Macuga opowiedziała także o swoim wyjeździe z Warszawy i początkach w Anglii.

W nowym numerze znalazł się także tekst o legendarnym fotografie dokumentującym modę uliczną, Billu Cunninghamie. W swoim materiale Piotr Zachara przywołuje początki kariery Cunnighama jako projektanta, pracę w najbardziej eleganckim butiku na Manhattanie oraz jego niesamowite oko do utrwalania zjawisk w modzie – zarówno tych nowych, jak i tych powracających. W sekcji „Autoportret” Aleksandra Boćkowska rozmawia z weteranką polskiej mody, Grażyną Hase. – Moje życie przerosło marzenia – zwierzyła się „Vogue Polska” projektantka i właścicielka galerii sztuki. Hase zaczynała jako modelka na łamach „Przekroju”, a projektować zaczęła dzięki Wowie Bielickiemu – jej największej miłości i drugiemu mężowi.

„Vogue Polska” będzie dostępny w kioskach od 14.03. Urodzinowe wydanie magazynu będzie można również kupić z notatnikiem lub torbą „Vogue’a”. Oferta dostępna tylko w salonach Empik/Inmedio/Relay do wyczerpania zapasów. Regulamin akcji promocyjnej: http://bit.ly/Reg_Uro

Vogue Polska to dwudziesta trzecia edycja magazynu na całym świecie. Poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym, wszystkie pozostałe będą ukazywać się co miesiąc. Cena egzemplarzowa to 16,90 zł. Wydawcą Vogue Polska jest spółka Visteria założona przez Kasię Kulczyk.

 

Data publikacji: 15.02.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
W Warszawie ruszył pierwszy w Polsce salon Karla Lagerfelda

Pierwszy w Polsce salon Karla Lagerfelda otwarto w Galerii Mokotów. Kolekcja damska, męska oraz duży wybór dodatków są prezentowane 110… więcej »

Aktualności:
Produkcja na żądanie zmienia branżę odzieżową na przyjaźniejszą dla środowiska
Zero nadprodukcji, marnowania wody i redukcja emisji dwutlenku węgla - dzięki produkcji na żądanie firmy odzieżowe mogą wdrażać ekologiczne rozwiązania, ograniczając… więcej »
Aktualności:
Giacomo Conti unowocześnia sklep internetowy. W ofercie e-commerce pojawi się Sunset Suits

Inwestycje w rozwój kanału e-commerce, uruchomienie promocji marki Sunset Suits w internecie i otwarcie nowych salonów stacjonarnych to… więcej »