Kampania na rzecz bezpiecznych zakupów

Czas wyrobić sobie nowe nawyki zakupowe, które pozwolą uchronić siebie i innych przed zachorowaniem na koronawirusa. O tym jak się zachować się w galerii handlowej, kinie, czy restauracji podpowiadają eksperci w kampanii “Bezpieczeństwo – kupuję to!”. Patronat honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Rozwoju.

Od 6 czerwca będą mogły ponownie funkcjonować m.in. kina, kluby fitness, solaria oraz sale zabaw. To już czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19.  Wcześniej,  od 18 maja, świętować mogli fryzjerzy, restauratorzy i wszyscy Ci, którzy tak bardzo czekali na ponowne otwarcie salonów piękności oraz punktów gastronomicznych.

Luzowanie obostrzeń wiąże się jednak z dużą odpowiedzialnością po stronie przedsiębiorców, pracowników i samych klientów za zdrowie swoje i innych. Właśnie dlatego powstała kampania społeczna “Bezpieczeństwo – kupuję to!” pod hasztagiem #kupujębezpiecznie. Ma ona edukować i promować prawidłowe zachowania podczas zakupów, w centrach handlowych, ale również w innych placówkach i miejscach handlu oraz usług, czy gastronomii, by klienci pamiętali o zachowaniu określonych wymogów, jednocześnie mogli poczuć się komfortowo i bezpiecznie kupić ulubione produkty lub skorzystać z usług.

Wsparcie dla kampanii zadeklarowały już takie organizacje branżowe jak: Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), Polska Izba Handlu (PIH), Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD), Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu (ZP HoReCa). Organizacje te widzą ogromną potrzebę wspierania właściwych zachowań klientów podczas robienia zakupów czy korzystania z usług, jak również promocję dobrych praktyk w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa przez całą branżę handlowo-usługową.

Co nas cieszy, aż 81% respondentów badania nastrojów konsumenckich, przeprowadzonego w dniach 11-15 maja,  czuło się bezpiecznie podczas robienia zakupów. Cała branża handlu i usług zrobiła już bardzo dużo w celu zapewnienia wysokiego standardu bezpieczeństwa. Teraz powinna się tymi doświadczeniami wymieniać, by wzajemnie się inspirować i jeszcze podnosić poprzeczkę. Zachęcamy do dzielenia się wiedzą, przesyłania filmów i zdjęć związanych z bezpiecznym kupowaniem oraz oznaczania materiałów hasztagiem #kupujębezpiecznie oraz używania logotypu kampanii. Pozwoli to dotrzeć szerzej do konsumentów i dać im zapewnienie, że placówki handlowo-usługowe, w tym lokale gastronomiczne mogą być bezpieczne, a ich zarządcy i właściciele robią wszystko, aby sprostać wymaganiom – podkreśla Radosław Knap, jeden z inicjatorów kampanii i dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Najlepszym sposobem na uchronienie się przed zachorowaniem na koronawirusa jest obecnie dystansowanie społeczne, co oddaje logotyp kampanii “Bezpieczeństwo – kupuję to!”. Od soboty 30 maja, noszenie maseczek w przestrzeniach ogólnodostępnych nie jest już obowiązkowe, jednak nie wszyscy wiedzą, że w sklepach nadal zakrywanie nosa i ust pozostaje obligatoryjne. Zasad postępowania jest dużo więcej i trzeba o nich głośno mówić. Wszyscy zainteresowani znajdą je na profilach społecznościowym kampanii na Facebooku i Instagramie oraz na dedykowanej stronie internetowej www.kupujebezpiecznie.pl.

Data publikacji: 2.06.2020
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »