W ramach umowy francuski koncern modowy sprzeda firmie L’Oréal swój dział beauty, w tym markę Creed, za 4 mld euro. To największe przejęcie w historii L’Oréal i jeden z pierwszych dużych ruchów nowego prezesa Kering, Luci de Meo.
Na mocy podpisanego porozumienia L’Oréal przejmie luksusową markę zapachową Creed oraz uzyska 50-letnie wyłączne licencje na tworzenie, rozwój i dystrybucję produktów zapachowych i kosmetycznych dla marek Gucci, Bottega Veneta i Balenciaga. W przypadku Gucci nowa licencja wejdzie w życie po wygaśnięciu obecnego kontraktu z firmą Coty, przewidywanego na 2028 rok.
Wartość transakcji szacowana jest na 4 mld euro, płatne w gotówce przy finalizacji, która ma nastąpić w pierwszej połowie 2026 roku. Dodatkowo L’Oréal będzie wypłacał Kering tantiemy za korzystanie z licencjonowanych marek.
To jednak nie tylko transakcja sprzedaży – obie firmy tworzą strategiczny sojusz, który obejmie również wspólny projekt w dziedzinie wellness. Nowe przedsięwzięcie w formule joint venture 50/50 ma łączyć innowacyjność L’Oréal z doświadczeniem Kering w branży luksusowej, by rozwijać nowe usługi i doświadczenia z pogranicza urody, zdrowia i stylu życia.
Jak podkreślił Luca de Meo, CEO Kering:
„To partnerstwo pozwoli naszym markom rozwijać się w kategorii beauty na skalę, jaką wcześniej osiągnął brand Yves Saint Laurent Beauté pod opieką L’Oréal. Jednocześnie otworzymy się na nowe obszary, jak wellness, koncentrując się na tym, co nas definiuje – kreatywności i pożądaniu naszych marek.”
Z kolei Nicolas Hieronimus, prezes L’Oréal Groupe, dodał:
„To strategiczne partnerstwo z jednym z najbardziej prestiżowych domów mody na świecie umacnia naszą pozycję lidera w segmencie luksusowego beauty i otwiera nowe możliwości rozwoju w obszarze wellness.”
Sprzedaż Kering Beauté to dla grupy odejście od strategii poprzedniego prezesa François-Henriego Pinaulta, który w 2023 roku utworzył dział beauty po zakupie marki Creed. Nowy zarząd koncentruje się na redukcji zadłużenia (9,5 mld euro) i powrocie do podstawowej działalności modowej.
Dla L’Oréal transakcja stanowi kolejny krok w umacnianiu pozycji lidera w segmencie luksusowych perfum. Marka Creed, znana z jakości i unikalnych kompozycji zapachowych, ma teraz szansę na globalną ekspansję w ramach portfolio L’Oréal Luxe.
Po ogłoszeniu umowy inwestorzy zareagowali pozytywnie – akcje Kering wzrosły o 4,7 proc., a L’Oréal o 1,4 proc..



