Kolejny dobry kwartał dla CCC

fot: firma.ccc.eu

Firma CCC SA, największy producent obuwia w Europie, osiągnęła w III kwartale 2016 roku zysk netto na poziomie 10,2 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 664,7 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 25,2 mln zł, a na poziomie EBITDA 206,6 mln zł.

Na dzień 30 września 2016 roku łączna sieć sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 825 salony, a powierzchnia handlowa 426,8 tys. m2 .

Rok 2016 to kontynuacja realizacji wieloletniej strategii, zgodnie z którą Grupa CCC prowadzi ekspansję na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej dążąc do zdobycia pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie. Podstawowymi filarami rozwoju w roku 2016 są Polska, Rumunia, Węgry i Chorwacja oraz kraje zachodniej Europy – Niemcy i Austria. W trzecim kwartale 2016 roku spółka otworzyła 2 salony w kraju, a za granicą swoje działania skupiła na rynku niemieckim, gdzie otworzyła 7 nowych salonów, tym samym zwiększając powierzchnię handlową o ponad 7,8 tys. m2. W obszarze e-commerce, poprzez efekt synergii z eobuwie.pl SA, firma dąży do zdobycia pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Eobuwie.pl sprzedaje buty i torebki poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, na Węgrzech, Ukrainie i Bułgarii, a w najbliższym czasie również na Litwie.

1

Ekspansja zagraniczna

Sieć sprzedaży CCC za granicą na koniec września 2016 roku obejmowała 398 sklepów, w tym m.in.: 80 salonów w Czechach, 67 na Węgrzech, 71 w Niemczech, 44 na Rumunii, 39 na Słowacji, 32 w Austrii, 20 w Chorwacji, 10 w Słowenii, 9 w Rosji, 7 na Łotwie i 5 na Ukrainie.

Od 20 września 2016r., w związku z nabyciem 75% udziałów w spółce rosyjskiej CCC Russia Sp. z o.o., będącej wyłącznym dystrybutorem towarów CCC na rynku rosyjskim, sklepy znajdujące się w Rosji są salonami własnymi CCC.

W III kwartale 2016 roku Grupa CCC na rynkach zagranicznych otworzyła 17 nowych sklepów. Głównym obszarem działalności spółki w analizowanym okresie pozostały Niemcy – 7 otwarć oraz Austria – 2 otwarcia. Pozostałe nowe placówki przypadają na rynek czeski, słowacki, węgierski, słoweński, chorwacki i bułgarski, które zostały powiększone po 1 salonie każdy.

2

„Trzeci kwartał 2016 roku zakończył się przyzwoitymi wynikami finansowymi. W okresie letnim Spółka nie zwolniła tempa z pierwszego półrocza i osiągnęła znakomite wyniki sprzedażowe. Na nieco gorszy niż oczekiwany wynik trzeciego kwartału wpłynął wrzesień, w którym długo utrzymujące się wysokie temperatury opóźniły sprzedaż nowej kolekcji jesienno-zimowej. Sprzyjająca aura towarzyszy nam nieprzerwanie od początku października a kolekcja jesień-zima cieszy się ogromnym zainteresowaniem, co przekłada się na znakomite, wyższe niż oczekiwane wyniki sprzedażowe. Nie tylko sklepy stacjonarne napawają optymizmem – eobuwie.pl po raz kolejny pokazuje swoją mocną i stale rosnącą pozycję na rynku.

W tym roku swoje działania skupiamy na rozbudowie powierzchni handlowej, która w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy zwiększyła się o ponad 55 000 m2. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, kolekcję jesienno-zimową w zakresie obuwia poszerzyliśmy o kolejne skórzane brandy tj. QUAZI, BUT S oraz OTTIMO. Ponadto, do naszej oferty wprowadziliśmy długo oczekiwany asortyment, jakim są damskie torebki skórzane Lasocki.” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC SA.

Data publikacji: 30.11.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »