Kolor roku 2016

fot. www.pantone.com

Firma Pantone, światowy autorytet w dziedzinie kolorów i twórca najsłynniejszego systemu identyfikacji kolorystycznej, ogłosiła kolor przewodni roku 2016. Po raz pierwszy w historii jest to połączenie dwóch odcieni – Serenity (PANTONE 15-3919) oraz Rose Quartz (PANTONE 13-1520).

Po głębokiej marsali, kolorze roku 2015, nowe odcienie są zdecydowanie łagodniejsze. Według Pantone obrazują one równowagę i spokój, mocno poszukiwany przez konsumentów w codziennym stresującym życiu.

Wybór Pantone ma także znaczenie społeczne, kwestionując tradycyjne przypisywanie określonych kolorów do danej płci. „W wielu częściach świata obserwujemy rozmywanie się różnic pomiędzy płciami, co odnosi się także do mody, na którą z kolei wpływ mają  trendy kolorystyczne we wszystkich innych dziedzinach projektowania” powiedziała Leatrice Eiseman, dyrektor Instytutu Kolorów Pantone „To niejednostronne podejście do koloru zbiegło się więc z ruchem społecznym w kierunku równości płci”.

Coroczny proces selekcji koloru roku wymaga wnikliwych rozważań i analizy trendów. Aby dokonać wyboru, eksperci z Pantone Color Institute przeczesują świat w poszukiwaniu nowych wpływów kolorystycznych. Analiza obejmuje przemysł rozrywkowy i filmowy, zbiory sztuki i nowych artystów, modę, wszystkie dziedziny projektowania, popularne miejsca turystyczne, nowe style życia i warunki społeczno-ekonomiczne, ale także nowe technologie, materiały, faktury, a nawet platformy społecznościowe czy też zbliżające się imprezy sportowe, którymi interesują się ludzie na całym świecie.

Przez 16 lat kolor roku Pantone wpłynął na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach, w tym modzie, wyposażeniu wnętrz i wzornictwie przemysłowym. Wcześniejsze kolory roku to:

  • Marsala (2015) PANTONE 18-1438
  • Radiant Orchid (2014) PANTONE 18-3224
  • Emerald (2013) PANTONE 17-5641
  • Tangerine Tango (2012) PANTONE 17-1463
  • Honeysuckle (2011) PANTONE 18-2120
  • Turquoise (2010) PANTONE 15-5519
fot: www.pantone.com

fot: www.pantone.com

Data publikacji: 9.12.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Hi!Fashion - relacja z pokazu Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU

Kraków po raz kolejny stał się prawdziwą stolicą mody! Młodzi projektanci z SAPU… więcej »

Moda:
Columbia Heritage i Icons SS23: legendarne modele w nowym, współczesnym wydaniu

Columbia to znana na całym świecie marka odzieży sportowej i outdoorowej z bogatym archiwum kultowych ubrań, butów i akcesoriów, których… więcej »

Marketing:
Ponadczasowa moda, ponadczasowe relacje. Kampania „Pokolenia” Patrizia Aryton

Marka Patrizia Aryton przygotowała specjalną kampanię „Pokolenia” poświęconą relacjom między matką a córką. Jak mówią… więcej »