Firma Pantone ogłosiła kolor roku 2017. To zieleń Greenery o numerze PANTONE 15-0343. Ten orzeźwiający, rewitalizujący odcień ma być symbolem nowego początku.
Świeży i wyraźny żółtozielony ocień nawiązuje do pierwszych dni wiosny, kiedy to natura budzi się do życia. Rozwijające się liście i bujność przyrody zachęcają, by wziąć głęboki oddech, natlenić się i ożywić.
– Podczas gdy Serenity i Rose Quartz, kolory roku Pantone 2016, wyrażały potrzebę harmonii w chaotycznym świecie, zieleń Greenery pojawia się, aby dać nadzieję, za którą tęsknią ludzie żyjący w złożonym społecznie i politycznie świecie – powiedziała Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawcza Instytutu Pantone Color. – Odpowiada ona na rosnącą potrzebę odzyskania energii, ożywienia i zjednoczenia. Symbolizuje ponowne połączenie się z naturą i ze sobą nawzajem.
Im bardziej ludzie są porwani przez nurt współczesnego życia, tym większe mają pragnienie, aby zanurzyć się w fizycznym pięknie i zjednoczyć ze światem przyrody. Ta zmiana jest widoczna w rozprzestrzenianiu się zieleni w codziennym życiu, od planowania urbanistycznego, przez architekturę, po stylu życia i wzornictwo na całym świecie. Stale obecna na peryferiach zieleń jest teraz stawiana na pierwszym miejscu jako dominująca barwa całego świata.
PANTONE 15-0343 Greenery, odcień afirmacji życia, jest również symbolem osobistych pasji i witalności. – Ten kwaskowaty żółtozielony odcień przemawia do naszego pragnienia ekspresji, badania, eksperymentowania i odkrywania – tłumaczy Eiseman. – Przez uspokajającą, a jednak asertywną żywiołowość, zieleń dodaje nam pewności siebie i odwagi, aby żyć na własnych warunkach w czasie, gdy redefiniujemy swoje pojęcie sukcesu i szczęścia.
Zieleń w modzie
Zieleń to neutralny kolor natury. Łączy on odcienie chłodnych błękitów, nasyconych żółci i jest naturalnym uzupełnieniem szerokiej gamy palet. Podobnie jak w wypadku wielu możliwych konfiguracji kolorów kwiatów z zielonymi liśćmi, krzewami i drzewami, tak samo kolor zielony może łączyć się z innymi barwami w akcesoriach i obuwiu lub stanowić śmiały akcent w modowym wzorze. Zieleń obecna jest w modzie męskiej i damskiej, co widać w ostatnich kolekcjach takich projektantów jak Kenzo, Michael Kors, Zac Posen i Cynthia Rowley.

Kenzo

Gucci
Kolory roku Pantone
Proces wyboru koloru roku wymaga szczegółowego przemyślenia i analizy trendów. Każdego roku eksperci kolorów Pantone przeczesują świat w poszukiwaniu nowych wpływów kolorystycznych. Śledzą zarówno przemysł rozrywkowy, filmy, podróże, zbiory sztuki i nowych artystów, modę, wszystkie dziedziny projektowania, popularne miejsca turystyczne, jak i nowy styl życia i warunki społeczno-ekonomiczne. Czerpią również z nowych technologii, materiałów, faktur i efektów, platform społecznościowych, a nawet zbliżających się imprez sportowych, które przykuwają uwagę świata. Przez 17 lat kolor roku Pantone wpłynął na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach, w tym mody, wyposażenia wnętrz i wzornictwa przemysłowego, jak również na opakowania produktów oraz projektowanie graficzne. Wcześniejsze kolory roku to:
- PANTONE 15-3919 Serenity and PANTONE 13-1520 Rose Quartz (2016)
- PANTONE 18-1438 Marsala (2015)
- PANTONE 18-3224 Radiant Orchid (2014)
- PANTONE 17-5641 Emerald (2013)
- PANTONE 17-1463 Tangerine Tango (2012)
- PANTONE 18-2120 Honeysuckle (2011)
- PANTONE 15-5519 Turquoise (2010)
- PANTONE 14-0848 Mimosa (2009)
- PANTONE 18-3943 Blue Iris (2008)
- PANTONE 19-1557 Chili Pepper (2007)
- PANTONE 13-1106 Sand Dollar (2006)
- PANTONE 15-5217 Blue Turquoise (2005)
- PANTONE 17-1456 Tigerlily (2004)
- PANTONE 14-4811 Aqua Sky (2003)
- PANTONE 19-1664 True Red (2002)
- PANTONE 17-2031 Fuchsia Rose (2001)
- PANTONE 15-4020 Cerulean (2000)
Kolor wybrany jako Pantone Color of the Year 2017 został zaczerpnięty z Pantone Fashion, Home + Interiors Color System, najpowszechniej stosowanego i uznanego standardu kolorów dla mody, tekstyliów, domu i wystroju wnętrz.
Więcej informacji na temat koloru roku Pantone na stronie: www.Pantone.com/Color-of-the-Year