Kontynuacja programu promocji eksportu

Fot: Tristan Taussac via Foter.com / CC BY-ND

Ministerstwo Rozwoju wybrało 12 branż polskiej gospodarki, które, w ramach nowej perspektywy finansowej UE w latach 2015-2023 objęte zostaną wsparciem finansowym na promocję eksportu.

Branże zostały wytypowane na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych. Analizy przygotowały firmy Ageron Polska, CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych oraz Wydziały Ekonomiczno – Handlowe Polskich Ambasad.

W grupie branż znalazła się również Moda Polska (odzież, wyroby jubilerskie, design).

Formuła programu będzie zbliżona do edycji 2012-2014, program będzie składał się z dwóch komponentów: ogólnego wsparcia i bezpośredniego wsparcia przedsiębiorstw. Konkursy dla przedsiębiorstw planowane są na III kwartał 2016, a założenia mają być przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju do końca I półrocza.

Komponent ogólny stanowić będzie promocyjne wsparcie dla polskich przedsiębiorstw podczas ich działań na wybranych rynkach zagranicznych. Budżet na te działania nie obciąża przedsiębiorstw. Komponent bezpośredniego wsparcia przedsiębiorstw będzie realizowany przez PARP – Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W ramach ogłoszonego konkursu przedsiębiorstwa będą składały projekty na dofinansowanie swoich działań proeksportowych jednakże działania objęte dofinansowaniem będą wybierane z katalogu określonego przez Ministerstwo Rozwoju. Zintegrowany program promocji branży będzie obejmował maksymalnie 6 rynków poza UE i kluczowe wydarzenia branżowe na rynkach UE.

Wstępnie planowany jest podział na 4 grupy w ramach naszej branży: odzież ( damska, męska, dziecięca), bieliźniarstwo, młodzi projektanci i wyroby jubilerskie.

Starając się dopasować katalog działań i rynków do potrzeb branżowych przedsiębiorstw i jednocześnie chcąc uniknąć błędów, popełnionych przy realizacji pierwszego programu ( niewłaściwy dobór rynków czy instrumentów wsparcia) swoje propozycje należy zgłaszać w odniesieniu do doboru rynków i instrumentów wsparcia. Informację prosimy kierować do biura PIOT – sekretariat.piot@textiles.pl

Data publikacji: 9.02.2016
Przeczytaj również

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »

Handel:
Jak bardzo wakacyjny boom rozkręci sprzedaż w sklepach?

Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i… więcej »