LPP podało wyniki IV kwartału i podsumowało rok 2015

fot. www.lppsa.com

Właściciel marek odzieżowych – Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay ogłosił wyniki finansowe za IV kwartał 2015 roku. W raportowanym okresie spółka LPP SA zwiększyła powierzchnię handlową o niemal 17%, a jej sieć dystrybucji z końcem 2015 roku objęła 17 krajów.

W IV kwartale 2015 roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,57 mld zł i wzrosła o 12% rok do roku. W analizowanym okresie firma wypracowała zysk netto na poziomie 173 mln zł i otworzyła nowe salony o łącznej powierzchni niemal 45 tys. mkw. zwiększając tym samym swoją przestrzeń handlową do 843,5 tys. mkw. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w IV kwartale wzrosły o niemal 3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

W ciągu całego ubiegłego roku przychody spółki wzrosły o 7,6 % i przekroczyły 5 mld zł. Firma wypracowała zysk netto na poziomie 352 mln zł i zrealizowała inwestycje o wartości 489 mln zł.

Rok 2015 był wymagający dla LPP z uwagi na wysoki kurs dolara, który negatywnie wpływał na poziom marż, a także ze względu na rosnącą konkurencję na rynku fast-fashion, w tym szczególnie w obszarze sprzedaży internetowej – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. Mimo to spółka wypracowała w 2015 roku solidny wynik finansowy, na co wpływ miała również redukcja aż o 14,5 proc. kosztów w przeliczeniu na 1 mkw.

Koncentrujemy się na realizacji długofalowej strategii – rozwijamy sieć sprzedaży w kraju i zagranicą, rozbudowujemy także portfolio marek, poszerzając grono naszych klientów o osoby zainteresowane ofertą z segmentu premium. Równocześnie jednak musimy dostosowywać nasze plany do bieżących uwarunkowań. Priorytetem jest dla nas znalezienie równowagi między dalszym efektywnym rozwojem, a minimalizacją ryzyka –dodaje.

Przy okazji ogłoszenia wyników za IV kwartał 2015 roku, Przemysław Lutkiewicz poinformował o weryfikacji planu rozwoju sieci sprzedaży na Bliskim Wschodzie, gdzie ze względu na sytuację geopolityczną otwarcia części nowych salonów mogą zostać przesunięte na przyszły rok. LPP nie rezygnuje jednak z najbardziej ambitnych projektów – w ostatnich tygodniach firma zaprezentowała kolekcję i salon Tallindera – pierwszej w portfolio firmy marki z segmentu premium. Spółka zawarła także wstępną umowę na najem kamienicy przy londyńskiej Oxford Street, w której ma powstać salon flagowy Reserved.

Z uwagi na dynamiczny rozwój e-handlu w naszym regionie firma zdecydowała się na zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej swojej marki flagowej – RESERVED o kolejne kraje: Słowację i Rumunię. Szansą na zwiększenie konkurencyjności marek odzieżowych Grupy w tym segmencie są dalsze inwestycje w e-commerce. Zakładają one uruchomienie w tym roku sklepów internetowych dwóch kolejnych marek w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech oraz w Rumunii.

Łączna wartość wszystkich inwestycji LPP w 2016 roku wyniesie około 370 mln zł.

Data publikacji: 24.02.2016
Przeczytaj również

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »

Aktualności:
Twoja recepta na korona-wyzwanie

Każde wyzwanie to test, egzamin wobec siebie i innych na to, jak sobie z nim poradzimy. Będziemy więksi od niego, czy też nas przerośnie?… więcej »

Aktualności:
Polskie firmy jednoczą się w obliczu kryzysu
Polskie firmy, twórcy takich marek jak Apart, CCC, Kazar, Lancerto, Mediaexpert, Ochnik, Reserved, powołują Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. Właściciele… więcej »