LPP podwaja przychody z e-commerce

fot. www.lppsa.com

W pierwszym kwartale 2017 roku przychody firmy LPP osiągnęły prawie 1,4 mld zł i wzrosły o 16 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak szczególnie istotnym wskaźnikiem jest wzrost przychodów w segmencie e-commerce – wyniósł on równo 100 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku.

Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych dowodzi, że przyjęta przez nas strategia przynosi pozytywne efekty. Sprzedaż rośnie nie tylko ze względu na nowe otwarcia salonów, pokazują to również dane dotyczące sprzedaży na m2 powierzchni. powierzchni. Nasze tegoroczne kolekcje zostały szczególnie dobrze przyjęte przez kobiety – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. Wdrożona na początku roku nowa polityka wyprzedażowa pozwoliła nam ograniczyć koszty związane z utrzymaniem zapasów magazynowych i transportu końcówki kolekcji. Jednocześnie klientom zaoferować mogliśmy atrakcyjne ceny na te modele – co miało wpływ na marżę w pierwszym kwartale. W efekcie firma zmniejsza obciążenia związane z utrzymywaniem dużych zapasów kolekcji z poprzednich sezonów – dodaje.

Całkowita wartość sprzedaży on-line stanowi już 4 proc. całej sprzedaży grupy LPP, a w Polsce jest to 6 proc. Coraz bliżej do osiągnięcia założonego na 2020 rok celu, jakim jest uzyskanie 7-8 proc. przez sprzedaż internetową w skali całej grupy. W 2017 roku firma planuje kolejne otwarcia sklepów flagowych w Europie Zachodniej.

Największe wzrosty zanotowała marka Sinsay – ze względu na dynamiczny rozwój w kraju i za granicą. W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna grupy na m2 była wyższa o 9,5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Największy wzrost sprzedaży LPP odnotowało w Europie Wschodniej – prawie 32 proc porównując rok do roku.

Data publikacji: 12.06.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Dariusz Miłek wraca na stanowisko prezesa zarządu Grupy CCC

Dariusz Miłek, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy CCC, ponownie objął fotel prezesa zarządu, nadzorując dalszy rozwój marek… więcej »

Rynek:
Zalando poprawia rentowność i notuje wzrosty dzięki klubowi zakupowemu i partnerom

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, w pierwszym kwartale 2023 zanotowała wzrost sprzedaży brutto o 2,8%… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje rok: 16 mld przychodu i ponad 1 mld zysku

Wydarzenia w Ukrainie i zakończenie działalności w Rosji były jednym z kluczowych determinantów zmian w strategii LPP realizowanej w 2022/2023 r/r,… więcej »