LPP podwaja przychody z e-commerce

fot. www.lppsa.com

W pierwszym kwartale 2017 roku przychody firmy LPP osiągnęły prawie 1,4 mld zł i wzrosły o 16 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak szczególnie istotnym wskaźnikiem jest wzrost przychodów w segmencie e-commerce – wyniósł on równo 100 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku.

Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych dowodzi, że przyjęta przez nas strategia przynosi pozytywne efekty. Sprzedaż rośnie nie tylko ze względu na nowe otwarcia salonów, pokazują to również dane dotyczące sprzedaży na m2 powierzchni. powierzchni. Nasze tegoroczne kolekcje zostały szczególnie dobrze przyjęte przez kobiety – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. Wdrożona na początku roku nowa polityka wyprzedażowa pozwoliła nam ograniczyć koszty związane z utrzymaniem zapasów magazynowych i transportu końcówki kolekcji. Jednocześnie klientom zaoferować mogliśmy atrakcyjne ceny na te modele – co miało wpływ na marżę w pierwszym kwartale. W efekcie firma zmniejsza obciążenia związane z utrzymywaniem dużych zapasów kolekcji z poprzednich sezonów – dodaje.

Całkowita wartość sprzedaży on-line stanowi już 4 proc. całej sprzedaży grupy LPP, a w Polsce jest to 6 proc. Coraz bliżej do osiągnięcia założonego na 2020 rok celu, jakim jest uzyskanie 7-8 proc. przez sprzedaż internetową w skali całej grupy. W 2017 roku firma planuje kolejne otwarcia sklepów flagowych w Europie Zachodniej.

Największe wzrosty zanotowała marka Sinsay – ze względu na dynamiczny rozwój w kraju i za granicą. W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna grupy na m2 była wyższa o 9,5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Największy wzrost sprzedaży LPP odnotowało w Europie Wschodniej – prawie 32 proc porównując rok do roku.

Data publikacji: 12.06.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Paweł Broński, Strima: Pandemia może przynieść korzyści europejskim producentom odzieży

„Jeśli ceny frachtów morskich i trudności z rezerwacją kontenerów potrwają jeszcze rok, to marzenia ekologów o zrównoważonym… więcej »

Rynek:
ZPPM Lewiatan walczy o polskie firmy z branży mody

Pandemia to ogromne wyzwanie dla polskich przedsiębiorców. Jak zauważa w wywiadzie dla nas Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku… więcej »

Rynek:
PIOT: W kryzysie należy inwestować w promocję marki

O tym, jak panedmia wpłynęła na polską branżę mody, na jakie wsparcie mogą liczyć firmy oraz na co przedsiębiorcy powinni postawić w… więcej »