LPP podwaja sprzedaż z e-commerce w I kwartale 2018

fot. Reserved

Tradycyjnie najtrudniejszy dla całej branży modowej pierwszy kwartał roku LPP kończy z dobrymi wynikami sprzedażowymi. To między innymi zasługa zdecydowanych i stałych inwestycji w rozwój e-commerce oraz poszerzanie liczby rynków. Przyniosły one efekt w postaci podwojenia przychodów z tego obszaru – w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 139%. Łączna sprzedaż LPP w pierwszym kwartale 2018 osiągnęła prawie 1,6 mld PLN, co oznacza wzrost o 16% względem pierwszych trzech miesięcy roku ubiegłego.

Grupie LPP udało się utrzymać marże na tym samym poziomie jak w analogicznym kwartale roku poprzedniego, pomimo niesprzyjającej wiosennym zakupom pogody w lutym i marcu. Podobnie jak rok temu marża brutto utrzymała się na poziomie 45%.

Rozwój sprzedaży internetowej i kolejne pułapy jej udziału w przychodach grupy, to dla nas bardzo dobra informacja. To znak, że nasze inwestycje w rozwój działów IT, czy logistyki dają konkretne, wymierne efekty. Zwracam szczególną uwagę na 16% wzrost przychodów w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku – świadczy to o tym, że klienci są zadowoleni z naszych kolekcji i czekają na kolejne ciekawe propozycje na nowe sezony – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Tradycyjne najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęła flagowa marka LPP – Reserved – ponad 700 mln przychodów. Najmłodsza marka – Sinsay – osiągnęła najwyższe wzrosty, aż 27% r/r. To zasługa konsekwentnego rozwoju jej sieci sprzedaży, również za granicami Polski. Ponadto do grona krajów, w których prowadzona jest sprzedaż internetowa dołączyła niedawno Rosja, z którą polska firma wiąże duże oczekiwania.

O mocnych podstawach naszego wzrostu świadczą również wyniki sprzedaży bazujące na stałej liczbie sklepów (LFL), które za pierwszy kwartał 2018 roku zwiększyły się o 9%. To oznacza, że odnotowany wzrost przychodów to efekt nie tylko nowych otwarć, ale także aktywności wcześniej działających salonów – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

LPP podtrzymuje ogłoszone jeszcze w 2017 roku plany ekspansji zagranicznej. W drugiej połowie roku LPP zaplanowała otwarcia pierwszych salonów w: Słowenii, Kazachstanie (sklepy własne) oraz Izraelu (franczyza). Również w drugiej połowie 2018 roku we Frankfurcie nad Menem, finansowej stolicy naszego zachodniego sąsiada, uruchomiony zostanie wcześniej zapowiedziany 20. salon flagowy Reserved w Niemczech.

17 maja 2018 roku LPP zaprezentowała również skonsolidowany raport z działalności niefinansowej „Poznajmy się lepiej”. Stanowi on podsumowanie najistotniejszych informacji z zakresu zrównoważonego biznesu i odpowiedzialności społecznej gdańskiej spółki, które obok rozwoju polskiej branży odzieżowej stanowią od lat istotny obszar aktywności LPP. Wiele miejsca w raporcie poświęcono łańcuchowi dostaw od projektowania kolekcji po jej sprzedaż w salonach, a także kulturze pracy oraz aktywności społecznej firmy. LPP dba na każdym etapie (projektowanie, szycie, dystrybucja i sprzedaż) o najwyższą jakość. Na ten cel do końca 2017 roku przeznaczyła już 16 mln złotych, a w tym roku zaplanowała środki w wysokości 5 mln zł.

Ponadto w marcu przedstawiciele LPP wzięli udział w Kongresie Firm Rodzinnych organizowanym przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Dzielili się tam doświadczeniami związanymi z problematyką współczesnych firm rodzinnych, które prowadzą działalności nie tylko jako małe kilkuosobowe przedsięwzięcia, ale często są podmiotami wielkości LPP – działającymi na wielu rynkach równocześnie, dającymi tysiące miejsc pracy w kraju i za granicą, kreując wartość dodaną i eksportując polskie know-how.

Spółka ogłosiła również, że zmieni sposób liczenia roku obrotowego. Będzie on zgodny z sezonem sprzedażowym, bo rozpoczynać będzie się w lutym a kończyć w styczniu kolejnego roku.  Zmiana ta ma na celu lepsze dopasowanie sposobu prowadzenia bilansów spółki w ujęciu kwartalnym z cyklem życia kolekcji, tak aby kwartały finansowe odzwierciedlały sezony modowe. W związku ze tą zmianą rok 2019 będzie miał 13 miesięcy, a docelowy rok obrotowy od 2020 rozpocznie się 1 lutego.

Data publikacji: 30.05.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »