LPP rezygnuje z Tallindera i wzmacnia Reserved

Ze względu na słabe wyniki sprzedaży spółka LPP SA zamyka markę Tallinder. W zamian za to ma skoncentrować się na poprawie pozycji Reserved. Nowe życie w ten flagowy brand firmy ma tchnąć m.in renomowany japoński projektant zatrudniony na stanowisko dyrektora kreatywnego Reserved.

Jak tłumaczą władze firmy, rezygnacja z wprowadzonej w tym roku marki premium (przeczytaj więcej: Pierwszy salon Tallinder już otwarty) to konsekwencja słabych wyników sprzedaży realizowanej przez salony Tallindera, które są zdecydowanie poniżej oczekiwań. Priorytetem spółki jest obecnie poprawa pozycji rynkowej marki Reserved. Podniesieniu wyników sprzedaży flagowej marki LPP podporządkowana została większość działań zarządu i zespołów zarządzających poszczególnymi działami tej marki. W ocenie zarządu obecna kondycja finansowa firmy nie pozwala na ponoszenie wysokich kosztów związanych z rozwojem marki Tallinder w długofalowej perspektywie. Dotychczas otwarte w ośmiu miastach salony Tallindera oraz sklep on-line tej marki będą funkcjonować do lutego przyszłego roku, czyli do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2017.
Wygląda na to, że zwiększone inwestycje w markę Reserved już się rozpoczęły. Jak informuje „Puls Biznesu”, dyrektorem kreatywnym marki został Japończyk Sho Kondo, który pracował dla znanych domów mody m.in. Balenciagi, Isabel Marant, Haidera Ackermanna czy Maisona Margieli oraz dla Inditeksu. Według gazety, na proces projektowania LPP wyda około 30 mln zł.

(ef)

Data publikacji: 7.09.2016
Przeczytaj również

Rynek:
Trendy na rynku dóbr luksusowych [raport]

Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak… więcej »

Aktualności:
Grupa CCC i Authentic podpisały europejski kontrakt dot. marki Reebok

Grupa CCC podpisała z jednym z największych licencjodawców na świecie Authentic Brands Group, 10-letnią umowę licencyjną (z opcją… więcej »

Rynek:
LPP inwestuje w rozwój na południu Europy

Pierwszy kwartał br. obrotowego przyniósł polskiej grupie odzieżowej niemal 20 proc. wzrostu sprzedaży r/r i przychody przekraczające… więcej »