LPP z 99 mln zł zysku

fot. www.lppsa.com

W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA, właściciel pięciu popularnych marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, osiągając 99 mln złotych zysku netto.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-czerwiec 2015 roku wyniosła 2 294 mln zł. W tym okresie spółka dynamicznie rozwinęła również swoją sieć sprzedaży – w I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. mkw. (1 594 sklepów), czyli o 16 proc. rok do roku. Najwięcej otwarć salonów miało miejsce w Polsce (30 tys. mkw.).

W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów przeznaczymy około 390 mln złotych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój Reserved na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie – dodaje.

LPP koncentruje się także na rozwoju w Niemczech, pierwszym dla spółki rynku w Europie Zachodniej. W I półroczu sieć marki Reserved zwiększyła się tam z czterech do siedmiu salonów. Pierwsze półrocze to również początek ekspansji w nowym regionie. We współpracy z lokalnym franczyzobiorcą LPP otwarła salony Reserved w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a we wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. Dzięki temu na koniec bieżącego roku sklepy Reserved będą już obecne w 17 krajach na 3 kontynentach.

W pierwszym półroczu spółka ograniczyła koszty operacyjne dzięki mniejszym wydatkom na marketing oraz redukcję kosztów usług obcych. Koszty funkcjonowania sklepów własnych zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na mkw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. Wspomniane działania zmierzające do redukcji kosztów pozwoliły na wypracowanie w LPP wysokiego zysku netto za I półrocze 2015 roku na poziomie 99,3 mln zł.

Data publikacji: 26.08.2015
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »