LPP zwiększa przychody i podbija zagranicę

W trzecim kwartale 2018 r. przychody gdańskiej spółki LPP (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay)  przekroczyły 2 miliardy zł. To o 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei w pierwszych 9 miesiącach br. LPP uzyskało 5,7 mld zł, co oznacza wzrost o 16,3 proc. r/r.

Jak tłumaczy firma, te wyniki to efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej, zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej. – Wyniki osiągnięte w trzecim kwartale są dowodem na to, że nasza strategia jest słuszna. Każdego miesiąca, od sierpnia do października, debiutowaliśmy na jednym nowym rynku zagranicznym. Odnotowaliśmy znaczący wzrost marży brutto i to pomimo przypadających w tym okresie wyprzedaży. Uwagę klientów przyciągnęły bardzo dobre kolekcje jesienno-zimowe, w szczególności Reserved i Sinsay. Jesteśmy też zadowoleni z kolekcji marki House, która zamknęła trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.

Marża brutto LPP w trzecim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom 51 proc. i jest o 2 p.p. wyższa niż rok temu. W odniesieniu do poprzedniego roku spółka obniżyła także koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy. To efekt wprowadzania nowych, większych formatów salonów i renegocjacji dotychczasowych umów z centrami handlowymi. W pierwszych 9 miesiącach 2018 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 193 mln zł, notując wzrost o 36,5 proc. r/r.

– Rozwój niesie za sobą potrzebę inwestycji, dlatego dla zachowania obecnej dynamiki przeznaczamy kolejne środki na rozwój naszych salonów, logistyki i e-commerce – komentuje Przemysław Lutkiewicz. W trzecim kwartale 2018 roku nakłady inwestycyjne LPP wyniosły łącznie 210 milionów złotych, z czego blisko 60 proc. przeznaczono na sklepy. Pozostałe środki zainwestowano m.in. w rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim, budowę centrum w Brześciu Kujawskim oraz rozbudowę siedziby centrali spółki.

Wyniki sprzedaży w trzecim kwartale br. potwierdzają, że Polska pozostaje dla grupy najważniejszym rynkiem. Zgodnie ze strategią LPP równolegle rozwija sieć handlową poza krajem i zwiększa przychody z działalności na rynkach zagranicznych. Już teraz udział powierzchni sprzedażowej LPP za granicą stanowi ponad połowę powierzchni handlowej grupy. Oprócz dynamicznych wzrostów w Europie, LPP zwiększa również sprzedaż na Bliskim Wschodzie – do wzmocnienia wizerunku Reserved w tym regionie przyczynił się debiut w Izraelu. Spółka zamierza także kontynuować rozwój w Europie Południowej.

– Po wrześniowym debiucie Słowenia to już piąty kraj Europy Południowej, w którym obecne są salony marek LPP. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników w tym regionie. Na początek w Słowenii otworzyliśmy salon Reserved, a w planach mamy kolejne sklepy naszych marek. Już teraz skala działalności LPP w tym regionie wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego – stąd nasza decyzja o wynajęciu magazynu w Rumunii – komentuje wiceprezes Lutkiewicz. Nowe centrum dystrybucyjne w Rumunii ma docelowo wesprzeć sprzedaż internetową LPP w Europie Południowo-Wschodniej.

Sprzedaż internetowa w trzecim kwartale br. stanowiła 8,3 proc. przychodów z Polski, a 7,4 proc. sprzedaży grupy. Równocześnie firma podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20 proc. w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim Unii Europejskiej. Z kolei sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się w 2019 r. o kolejny kraj na Bałkanach – Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię na północy Europy. Po debiutach w ciągu ostatnich trzech miesięcy LPP jest obecne już w 23 krajach.

LPP SA, posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. oraz sklepy on-line w 11 krajach Europy. Zatrudnia ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

Data publikacji: 22.11.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »