LPP zwiększa skalę finansowej i rzeczowej pomocy dla Ukrainy do 20 milionów złotych

W związku z rosnącą skalą potrzeb zarówno w Ukrainie i w Polsce, firma odzieżowa LPP wraz z Fundacją LPP zwiększyła wartość pomocy finansowej, jak i rzeczowej na rzecz osób dotkniętych konfliktem zbrojnym do 20 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na dalsze działania mające na celu zapewnienie najpilniejszych potrzeb uchodźców przybywających do naszego kraju, jak i tych, pozostających w objętym wojną kraju.

– Pozostajemy cały czas w kontakcie zarówno z naszymi pracownikami, jak i organizacjami społecznymi oraz monitorujemy sytuację w kraju i w Ukrainie. W związku z napływającymi z ich strony sygnałami dotyczącymi rosnącej skali potrzeb, wspólnie z zarządem firmy podjęliśmy decyzję o uruchomieniu dodatkowych środków finansowych oraz zwiększeniu pomocy rzeczowej. Mimo ogromnej liczby zgłoszeń, staramy się reagować  tak szybko jak to możliwe – komentuje Patrycja Zbytniewska, prezes zarządu Fundacji LPP.

Firma LPP wraz Fundacją od pierwszych dni konfliktu w Ukrainie wspiera osoby dotknięte skutkami wojny. Pomocą w pierwszej kolejności objęci zostali pracownicy spółki i ich bliscy, którzy cały czas otrzymują wsparcie zarówno finansowe, jak i pomoc psychologiczną czy medyczną. Przy wsparciu spółek zależnych ze Słowacji, Rumunii, Węgier, Czech, Litwy oraz Niemiec organizowany jest także transport i zakwaterowanie w krajach Unii Europejskiej dla osób, które zdecydowały się na wyjazd z Ukrainy.

LPP pozostaje też w stałym kontakcie z partnerami społecznymi wspierając organizowaną przez nich pomoc w Ukrainie oraz wszelkie formy wsparcia osób przybywających do naszego kraju. W ramach współpracy z Fundacją Gdańską oraz Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej środki finansowe przeznaczane są m.in. na pomoc rzeczową, zakwaterowanie, pomoc psychologiczną oraz na utrzymanie i wyposażenie punktów pomocy humanitarnej w Ukrainie. Fundacja LPP przekazuje też osobom potrzebującym karty upominkowe na zakup ubrań, a na rzecz Pomorskiego Oddziału PCK odzież swoich marek.

Data publikacji: 4.03.2022
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »