Moda męska w 2015 roku

O trendach modzie, zmianach na rynku i w handlu odzieżą rozmawiamy z Peterem Grossem, szefem i współwłaścicielem niemieckiej firmy Creation Gross (marka Carl Gross).

Jakich oczekiwań wobec mody możemy się spodziewać po mężczyznach w 2015 roku?
Przede wszystkim męska sylwetka ulegnie dalszemu wyszczupleniu, odzież będzie bliżej ciała, a kolekcje jeszcze bardziej slim. Wizerunek szczupłego mężczyzny promowany jest w mediach, dlatego panowie chcą właśnie tak wyglądać. Rosnący nacisk na komfort użytkowania odzieży umocni trend na konfekcję lekką i wygodną, stąd miedzy innymi ramiona w marynarkach są miękkie, z cienkimi wkładami lub nawet bez nich. Styl casual pojawia się też we flanelowych lub dżinsowych koszulach i dzianinowych krawatach, które towarzyszą eleganckim, klasycznym garniturom. Im starszy jest mężczyzna, tym młodziej chce się czuć, dlatego młodszy niż dotychczas model będzie promował kolekcję Carl Gross na sezon jesień–zima 2015/16.

Z jakimi trendami możemy liczyć się w handlu detalicznym?
Konsumenci oczekują zarówno coraz wyższej jakości produktów, jak i serwisu, chcąc je otrzymać w nie wyższej niż dotychczas cenie. Oferowanie coraz lepszego stosunku jakości do ceny to recepta na sukces. Będzie rósł rynek e-commerce, który coraz częściej będzie współpracował z tradycyjnym handlem. Na przykład produkt kupiony w internecie chętnie odbierzemy w tradycyjnym sklepie. Patrząc na handel od strony zaopatrzenia, warto zwrócić uwagę na zmieniającą się rolę targów. Coraz bardziej stają się one platformą komunikacji marketingowej, a coraz mniej miejscem podpisywania zamówień. Te realizowane są coraz częściej w showroomach.

Jaką ma Pan receptę na eksport, w kontekście zmian wywołanych obecną sytuacją na rynkach wschodnich?
Spodziewamy się spadku obrotów w Rosji o ok. 20–30 proc., dlatego już teraz zwiększyliśmy sprzedaż w krajach Europy Zachodniej. Dzięki temu łącznie nasze przychody w roku 2014 wzrosły o 7 proc., a w roku 2015 spodziewamy się kolejnego wzrostu o ok. 6–8 proc. Rozpoczęliśmy eksport do USA. To bardzo obiecujący rynek, m.in. ze względu na swoją wielkość i zaufanie do europejskich marek. Rozmowy między Stanami Zjednoczonymi i Unią Europejską o umowie ułatwiającej wzajemną wymianę handlową dają szansę na jeszcze większą atrakcyjność rynku amerykańskiego dla europejskich producentów.

Rozmawiał Jerzy Osika

Data publikacji: 20.02.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »