Moda męska w 2015 roku

O trendach modzie, zmianach na rynku i w handlu odzieżą rozmawiamy z Peterem Grossem, szefem i współwłaścicielem niemieckiej firmy Creation Gross (marka Carl Gross).

Jakich oczekiwań wobec mody możemy się spodziewać po mężczyznach w 2015 roku?
Przede wszystkim męska sylwetka ulegnie dalszemu wyszczupleniu, odzież będzie bliżej ciała, a kolekcje jeszcze bardziej slim. Wizerunek szczupłego mężczyzny promowany jest w mediach, dlatego panowie chcą właśnie tak wyglądać. Rosnący nacisk na komfort użytkowania odzieży umocni trend na konfekcję lekką i wygodną, stąd miedzy innymi ramiona w marynarkach są miękkie, z cienkimi wkładami lub nawet bez nich. Styl casual pojawia się też we flanelowych lub dżinsowych koszulach i dzianinowych krawatach, które towarzyszą eleganckim, klasycznym garniturom. Im starszy jest mężczyzna, tym młodziej chce się czuć, dlatego młodszy niż dotychczas model będzie promował kolekcję Carl Gross na sezon jesień–zima 2015/16.

Z jakimi trendami możemy liczyć się w handlu detalicznym?
Konsumenci oczekują zarówno coraz wyższej jakości produktów, jak i serwisu, chcąc je otrzymać w nie wyższej niż dotychczas cenie. Oferowanie coraz lepszego stosunku jakości do ceny to recepta na sukces. Będzie rósł rynek e-commerce, który coraz częściej będzie współpracował z tradycyjnym handlem. Na przykład produkt kupiony w internecie chętnie odbierzemy w tradycyjnym sklepie. Patrząc na handel od strony zaopatrzenia, warto zwrócić uwagę na zmieniającą się rolę targów. Coraz bardziej stają się one platformą komunikacji marketingowej, a coraz mniej miejscem podpisywania zamówień. Te realizowane są coraz częściej w showroomach.

Jaką ma Pan receptę na eksport, w kontekście zmian wywołanych obecną sytuacją na rynkach wschodnich?
Spodziewamy się spadku obrotów w Rosji o ok. 20–30 proc., dlatego już teraz zwiększyliśmy sprzedaż w krajach Europy Zachodniej. Dzięki temu łącznie nasze przychody w roku 2014 wzrosły o 7 proc., a w roku 2015 spodziewamy się kolejnego wzrostu o ok. 6–8 proc. Rozpoczęliśmy eksport do USA. To bardzo obiecujący rynek, m.in. ze względu na swoją wielkość i zaufanie do europejskich marek. Rozmowy między Stanami Zjednoczonymi i Unią Europejską o umowie ułatwiającej wzajemną wymianę handlową dają szansę na jeszcze większą atrakcyjność rynku amerykańskiego dla europejskich producentów.

Rozmawiał Jerzy Osika

Data publikacji: 20.02.2015
Przeczytaj również

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »

Aktualności:
Twoja recepta na korona-wyzwanie

Każde wyzwanie to test, egzamin wobec siebie i innych na to, jak sobie z nim poradzimy. Będziemy więksi od niego, czy też nas przerośnie?… więcej »

Aktualności:
Polskie firmy jednoczą się w obliczu kryzysu
Polskie firmy, twórcy takich marek jak Apart, CCC, Kazar, Lancerto, Mediaexpert, Ochnik, Reserved, powołują Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. Właściciele… więcej »