Wielosektorowe targi mody Momad Metrópolis są największą tego typu imprezą na Półwyspie Iberyjskim. Ich zimowa edycja miała miejsce 8-10 lutego w Feria de Madrid. Po połączeniu dawnych targów mody oraz obuwia pod jednym parasolem, madrycka impreza ma zdecydowanie lepsze wyniki.
Czwarta edycja Momad Metropolis, międzynarodowych targów tekstyliów, obuwia i akcesoriów, które odbyły się w Madrycie w dniach 8-10 lutego, przyciągnęła 21 829 odwiedzających, czyli 4% więcej niż w lutym ubiegłego roku. Tegoroczna edycja odbywała się od niedzieli do wtorku, z czego pierwszy dzień można uznać za szczególnie udany, ponieważ przyciągnął on aż o 40% więcej gości, niż pierwszy dzień edycji sprzed roku. Zagraniczni kupujący stanowili 9% wszystkich obecnych na targach i pochodzili z 63 różnych krajów, głównie z Portugalii, Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii. Najbardziej znaczący wzrost odnotowano w liczbie specjalistów z Wielkiej Brytanii (140%); Włoch (23%); Francji (8%) i USA (7%), a także Czech, Irlandii i Litwy.Wszystkie firmy zapytane przez organizatorów o opinię na temat targów – w tym Tiffosi, Slang, Pons Quintana, Pura López Extreme Collection i Devota & Lomba – były zgodne, że niedziela, pierwszy dzień imprezy, był świetnym dniem dla biznesu, zarówno ze względu na ilość uczestniczących specjalistów, jak i liczbę nawiązanych nowych kontaktów, które pozwoliły osiągnąć wysoki poziom sprzedaży w ciągu tego dnia. Firmy zauważyły też lekką poprawę w nastawieniu przedsiębiorców, choć większość kupujących nadal pozostaje ostrożna w swoich inwestycjach.Ostatnia edycja Momad Metrópolis pobiła też nowy rekord pod względem liczby uczestników, wśród których znajduje się szereg nowych firm z Hiszpanii i zza granicy.
Na targach wystawiło się około 1 200 marek z dziedziny tekstyliów, obuwia, odzieży dziecięcej, galanterii skórzanej, młodzieżowej miejskiej odzieży, torebek i akcesoriów. To o 200 mniej, niż rok temu.
Cześć targów skoncentrowana bardziej na wiedzy, czyli Momad Retail Forum, również okazała się udana, goszcząc wielu uczestników na różnych konferencjach i prezentacjach.
Impreza Momad Metropolis powstała z połączenia targów odzieży SIMM oraz wystawy obuwia i dodatków Modacalzado + Iberpiel, które kilka lat temu odbywały się w różnych terminach i przeżywały duże spadki. Fuzja zdecydowanie poprawiła wyniki madryckich targów.
Kolejna edycja imprezy ma się odbyć w dniach od 11-13 września, od piątku do niedzieli, równolegle z targami biżuteryjnymi Bisutex i Iberjoya oraz upominkowymi Intergift.