Nadchodzi Black Friday. Kogo spotkamy na łowach?

Black Friday w tym roku to piątek, 23 listopada. Co piąty Polak przyznaje, że lubi to święto zakupów. Jego miłośnikami są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Najczęściej jednak osoby młode – do 34 roku życia – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Konsumenci lubiący Black Friday w większości uważają się za miłośników promocji. Często przyznają, że ciężko im się oprzeć zakupom w promocyjnych cenach. 63% z nich, będąc na zakupach, wybiera produkty, które są aktualnie w promocji, a 54% twierdzi, że często kupuje więcej niż było to zaplanowane. 67% porównuje ceny w różnych miejscach, zanim wybierze ostateczną ofertę.

Osoby, które lubią Black Friday przyznają, że typy promocji, z których korzystają najczęściej to obniżka ceny produktu lub usługi (71%), większa ilość produktu za tą samą cenę (58%) oraz dodatkowy gratisowy produkt lub usługa przy zakupie jednego (49%). Jeśli biorą udział w konkursach to za najatrakcyjniejszą nagrodę uważają gotówkę (63%).

Black Friday to święto zakupowe, ale cały czas nieco mniej popularne niż wyprzedaże letnie, zimowe czy świąteczne.

Zrzut ekranu 2018-11-22 o 10.26.54

Źródło: Monitor Promocji, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2018 

“Wprawdzie Black Friday lubi mniejszy odsetek osób niż wyprzedaże letnie czy zimowe, jednak należy pamiętać, że te ostatnie trwają zazwyczaj kilka tygodni, natomiast Black Friday teoretycznie jeden dzień, a w praktyce weekend albo maksymalnie tydzień. Oznacza to, że tego czasu na zakupy jest mniej. Druga sprawa to nazewnictwo. Nie wszyscy mogą kojarzyć hasło Black Friday, gdyż w Polsce ta tradycja znana jest dopiero od kilku lat, sklepy też stosunkowo powoli wprowadzały promocje w tym czasie. Z roku na rok oferta sklepów, również onlinowych, w tym okresie jest coraz atrakcyjniejsza, dlatego można się spodziewać, że liczba zwolenników tego święta zakupów będzie rosła. Black Friday to na pewno okazja do zakupu prezentów świątecznych w atrakcyjnych cenach” – komentuje Wojciech Paziewski z ARC Rynek i Opinia.

Data publikacji: 22.11.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »