Najcenniejsze marki luksusowe na świecie

fot.: Bert Kaufmann / Foter / CC BY-SA

Według badania BrandZTM Top 100, opublikowanego przez firmę Millward Brown, najcenniejszą marką luksusową świata po raz kolejny okazał się Louis Vuitton. Już od 10 lat nieustannie utrzymuje się on na pierwszym miejscu w swoim segmencie, a wartość marki przekracza 26 mld USD.

Ogólna sytuacja dóbr luksusowych nie jest jednak najlepsza. Łączna wartość marek w tej kategorii spadła o 6%, do poziomu 7,1 mld USD. Wzrost odnotowały jedynie dwie z pierwszej dziesiątki marek luksusowych: Chanel (w górę o 15%, do poziomu niemal 9 mld USD) oraz lider segmentu – Louis Vuitton.

Jaki jest tego powód? Elspeth Cheung, zajmująca stanowisko Global BrandZ Valuation Director w firmie Millward Brown, skomentowała to następująco: „Spadek wydatków w Chinach i Rosji odbija się na sektorze dóbr luksusowych. Ze względu na presję w związku z kampaniami antykorupcyjnymi chińscy nabywcy ograniczyli zakup luksusowych prezentów. Z kolei konsumenci z Rosji ucierpieli wskutek spadku wartości rubla oraz załamania gospodarczego spowodowanego sankcjami nałożonymi przez kraje zachodnie.”

„Zarówno Chanel, jak i Louis Vuitton to przykłady mistrzostwa w wyróżnianiu się na rynku i robienia tego samego po nowemu. Marketing marki Chanel – ikoniczny, samoświadomy, bez niepotrzebnej powagi – wspierany przez awangardowe modelki takie jak Cara Delevingne czy Diane Kruger, tworzy inne spojrzenie na kobiecość. Z kolei Louis Vuitton z powodzeniem odświeżył swoją markę, powracając do pierwotnego monogramu LV w nowy sposób, podczas gdy inne marki zaczęły odchodzić od klasycznego płótna na rzecz skóry i bardziej wyszukanych tkanin, aby uzasadnić swoją pozycję w segmencie luksusowym”.

tabela

Ponowne zwrócenie uwagi na ekskluzywność to szansa dla bardziej powszechnych i dostępnych cenowo marek luksusowych, takich jak Michael Kors. Marka ta jest obecna w ponad 85 krajach, prowadząc sprzedaż zarówno poprzez własne sklepy firmowe, jak i sprzedając swoje artykuły w domach towarowych. W tym roku Michael Kors znalazł się w rankingu BrandZ™ Luxury Top 10 po raz pierwszy. Drugim nowym przybyszem w pierwszej dziesiątce okazała się marka Tiffany (wartość: 3,2 mld USD).

Data publikacji: 7.07.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »

Jedna myśl nt. „Najcenniejsze marki luksusowe na świecie

  1. Pingback: w sieci #2 - flaw

Możliwość komentowania jest wyłączona.