Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 7 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w 2014/15 roku. Według jury konkursowego najlepszymi sieciami handlowymi w Polsce zostały kawiarnie Costa Coffee i marka odzieżowa 4F. Tytuł najlepszego centrum handlowego otrzymały warszawskie Złote Tarasy.
Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.
„Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Początkowo odbywa się przygotowanie szczegółowych aplikacji online. Następnie do prac przystępują niezależne jury złożone z 25 ekspertów: praktyków zrządzania nieruchomościami, marketingu, przedstawicieli mediów i uczelni wyższych. Prowadzone są wizytacje obiektów a wśród aplikujących sieci handlowych dodatkowo przeprowadzono badanie tajemniczego klienta. – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych – Polski rynek handlowy jest bardzo konkurencyjny, tym samym wysoki poziom kompetencji w zarządzaniu obiektem i siecią handlową oraz ciekawe pomysły na marketing i edukację kadr stanowią o finalnym sukcesie. Jako organizacja branżowa chcemy wyróżniać i nagradzać właśnie te najbardziej efektywne i najciekawsze, które stanowią przykład dla pozostałych uczestników rynku i cieszą się dobrą opinią klientów”.
Podczas tegorocznej finałowej Gali konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 13 października br. w warszawskim Teatrze i Klubie Capitol, w gronie ponad 400 przedstawicieli branży handlowej wyłonione zostały najlepsze projekty z dziedziny centrów i sieci handlowych. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 80 aplikacji. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało Złotym Tarasom w Warszawie, natomiast Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu okazało się bezkonkurencyjne pośród obiektów, które przeszły w ostatnim czasie gruntowną przebudowę lub modernizację. W kategorii sieci handlowych wyłoniono 2 zwycięzców markę odzieżową 4F oraz sieć kawiarni Costa Coffee. Jury przyznało także wyróżnienia specjalne dla krakowskiej galerii Bonarka City Center za działania marketingowe oraz dla centrum Magnolia Park, za wzorowe funkcjonowanie centrum. Specjalne wyróżnienie za wysoką jakość obsługi zbadaną przez specjalistów z firmy Dekra Certification, partnera badawczego, otrzymały sieci Play, Costa Coffee oraz Księgarnia Autorska.
W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe postanowiło nagrodzić m.in. Centrum Handlowe Forum, Gliwice za doskonale przeprowadzoną kampanię CRS „Biblioforum – Biblioteka w Centrum Handlowym” oraz Dom Mody Klif w Warszawie za akcję wizerunkową „Jesień 2015”. Wydarzeniem roku była natomiast akcja w Focus Mall w Bydgoszczy „Gok Wan Stylizuje”, a najlepszą prosprzedażową kampanią – „Drzewo Korzyści”, która odbywała się w Centrum Janki (Warszawa), Korona (Kielce), 3 Stawy (Katowice), Rondo (Bydgoszcz) i Pasaż Łódzki (Łódź). Jury przyznało także wyróżnienie specjalne dla krakowskiej galerii Bonarka City Center za udaną ewolucję kreatywną kampanii marketingowych.
Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), partnerem badawczym konkursu jest firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta. PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm – członków wspierających.
LAUREACI 7 EDYCJI KONKURSU PRCH RETAIL AWARDS
Centrum Handlowe Roku
Nagroda:
Złote Tarasy, Warszawa
Wyróżnienie:
Bonarka City Center, Kraków
Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku
Nagroda:
Centrum Handlowe Ogrody, Elbląg
Wyróżnienie:
Atrium Copernicus, Toruń
Magnolia Park, Wrocław
Nowe Centrum Handlowe Roku
Wyróżnienie:
Zielone Arkady, Bydgoszcz
Sieć Handlowa Roku
Nagroda:
4F
Costa Coffee
Wyróżnienie:
Kazar
Smyk
Nowa Sieć Handlowa Roku
Wyróżnienie:
Księgarnia Autorska
Wydarzenie Roku (Event)
Nagroda:
Focus Mall, Bydgoszcz – „Gok Wan Stylizuje”
Wyróżnienie:
Galeria Askana, Gorzów Wielkopolski – „Moda Szyta na Miarę”
Centrum Handlowe Ferio Konin – „Moto Show”
Kampania Wizerunkowa Roku
Nagroda:
Dom Mody Klif, Warszawa – „Jesień 2015”
Wyróżnienie:
Atrium Felicity, Lublin – „Scena Smaku”
Kampania Public Relations Roku
Wyróżnienie:
Galeria Bronowice, Kraków – „1. Krakowski Vinyl Swap w Galerii Bronowice”
Kampania CSR Roku
Nagroda:
Centrum Handlowe Forum, Gliwice – „Biblioforum – Biblioteka w Centrum Handlowym”
Wyróżnienie:
Galeria Jurajska, Częstochowa – „Giełda Zajęć Pozalekcyjnych”
Bonarka City Center, Kraków – „Bonarka podgórsko-krakowska”
Kampania Przebudowy/Rozbudowy/Modernizacji Roku
Wyróżnienie:
Atrium Copernicus, Toruń – „Odkryj Więcej!”
Kampania Prosprzedażowa Roku
Nagroda:
Centrum Janki; Warszawa, Korona, Kielce; 3 Stawy, Katowice; Rondo, Bydgoszcz; Pasaż Łódzki – „Drzewo Korzyści”
Wyróżnienie:
Aura Centrum Olsztyna, Galardia Starachowice – „Akcja Licytacja”
Kampania Otwarcia Roku
Wyróżnienie: Gemini Park Bielsko-Biała – „KLUCZowe Otwarcie”
Marketing Roku Sieci Handlowych
Wyróżnienie: Play – Multicelebrycka wizerunkowa kampania digital in-store 2014/2015
Wyróżnienie specjalne Jury w kategorii marketing
Bonarka City Center, Kraków
Wyróżnienie specjalne Jury w kategorii centrum handlowe
Magnolia Park, Wrocław
Wyróżnienia specjalne za jakość obsługi
Play, Costa Coffe, Księgarnia Autorska